Articolul precedent |
Articolul urmator |
361 14 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-15 01:13 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.026:004 (5) |
Probleme generale de didactică și metodică (1225) |
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4209) |
SM ISO690:2012 STAMIN, Cristina Manuela. Tehnologiile digitale în sprijinul elevilor, profesorilor și părinților. In: Condiții pedagogice de optimizare a învățării în post criză pandemică prin prisma dezvoltării gândirii științifice, 18-22 iunie 2021, Chisinau. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, pp. 185-187. ISBN 978-9975-46-541-0. DOI: https://doi.org/10.46728/c.18-06-2021.p185-187 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Condiții pedagogice de optimizare a învățării în post criză pandemică prin prisma dezvoltării gândirii științifice 2021 | ||||||
Conferința "Condiții pedagogice de optimizare a învățării în post criză pandemică prin prisma dezvoltării gândirii științifice" Chisinau, Moldova, 18-22 iunie 2021 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.46728/c.18-06-2021.p185-187 | ||||||
CZU: 37.026:004 | ||||||
Pag. 185-187 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Utilizarea metodelor şi tehnologiilor digitale de predare-învăţare în activitatea didactică contribuie la îmbunătăţirea calităţii procesului instructiv-educativ, având un caracter activ – participativ şi o reală valoare activ-formativă asupra personalităţii elevului. În tradiţia socio-culturală, TIC este definită ca miloc de mediere pentru cunoaştere, iar din perspectiva dialogică, e văzută ca mijloc de deschidere, adâncire şi lărgire a aspaţiilor de dialog. Nu trebuie să uităm că învăţarea nu presupune doar acumulare de cunoştinţe, ci creştere, îmbogăţire, evoluţie. Se pot enunța câteva reguli pentru integrarea cu succes a TIC în activitatea didactică. În primul rând trebuie să fim siguri că deţinem controlul asupra materialului, atât din punct de vedere al conţinututlui, cât şi al formei, chiar dacă te sprijină un specialist în TIC. Apoi este necesar să avem un plan pe hârtie, separat de materialul aflat pe suport digital, scopul şi forma prezentării trebuind să ne fie foarte clare. Mai presus de orice, concentrarea trebuie să fie asupra elevului şi a nevoilor lui de învăţare. Cel mai mare pericol în orice proiect de predare-învăţare care include şi TIC e să fie centrat mai mult pe tehnologie/creativitate, nu pe elevul-receptor şi pe nevoile lui de învăţare. |
||||||
Cuvinte-cheie tehnologii digitale, elevi, studenţi, profesori, P, digital technologies, pupils, students, teachers, parents |
||||||
|