Modalităţi de dezvoltare a gândirii critice prin intermediul jocului didactic matematic
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
427 50
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-22 13:33
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.2.025:371.382:51 (2)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016)
Matematică (1657)
SM ISO690:2012
BALERCĂ, Vasilica. Modalităţi de dezvoltare a gândirii critice prin intermediul jocului didactic matematic. In: Metodologii contemporane de cercetare şi evaluare, : Ştiinţe Sociale şi ale Educaţiei, 22-23 aprilie 2021, Chişinău. Chişinău: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2021, pp. 9-12. ISBN 978-9975-159-16-6..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Metodologii contemporane de cercetare şi evaluare, 2021
Conferința "Metodologii contemporane de cercetare şi evaluare, Ştiinţe Sociale şi ale Educaţiei"
Chişinău, Moldova, 22-23 aprilie 2021

Modalităţi de dezvoltare a gândirii critice prin intermediul jocului didactic matematic

CZU: 373.2.025:371.382:51

Pag. 9-12

Balercă Vasilica
 
Școala doctorală de Știinţe Sociale și ale Educației
 
 
Disponibil în IBN: 21 aprilie 2022


Rezumat

By practicing logic games, a series of experiences are accumulated that allow children to integrate sets, logical concepts and, finally, numbers into an organic system. Their formative value increases as the one who leads them gives free rein to the basic principles that guide them. The game can be used successfully both in lessons aimed at forming or consolidating skills, but also in consolidation or assessment lessons. By traversing the path from concrete to abstract and from abstract to concrete in the formation of mathematical notions, performing daily calculations with different numbers, penetrating into the essence of each problem to establish the correlation between known and sought quantities, mental processes of the child, his thinking operations are stimulated by an activity of effective and motivational involvemen

Cuvinte-cheie
critical thinking, mathematical didactic game, cognitive development