Corelația dintre tulburarea fonologică de limbaj și procesele cognitive la preșcolari
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
434 21
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-11 12:16
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.2:376.36.015.3 (2)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (606)
SM ISO690:2012
HACEATREAN, Olesea. Corelația dintre tulburarea fonologică de limbaj și procesele cognitive la preșcolari. In: Univers Pedagogic, 2022, nr. 1(73), pp. 84-89. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.1.14
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 1(73) / 2022 / ISSN 1811-5470

Corelația dintre tulburarea fonologică de limbaj și procesele cognitive la preșcolari

Correlation between phonological language disorder and cognitive processes in preschools

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.1.14
CZU: 373.2:376.36.015.3

Pag. 84-89

Haceatrean Olesea
 
Școala Doctorală de Psihologie, UPSC
 
 
Disponibil în IBN: 21 aprilie 2022


Rezumat

Articolul conține sinteza studiului comparativ realizat prin investigarea a două categorii de copii preșcolari de 6-7 ani, cu dezvoltare tipică și cu tulburare fonologică. Se descriu și interpretează rezultatele experimentale obținute de către copii la testele Memoria vizuală și Atenția vizuală și se estimează diferența existentă între ei. Prelucrarea statistică a confirmat validitatea intervenției specializate desfășurate.

The article contains the synthesis of a comparative study conducted by investigating two categories of preschool children aged 6-7, with typical development and phonological disorder. The experimental results obtained by the children in the Visual Memory and Visual Attention tests are described and interpreted and the difference between them is estimated. The statistical processing confirmed the validity of the specialized intervention carried out.

Cuvinte-cheie
procese cognitive, memorie, atenţie, tulburare de limbaj, preșcolari cu dezvoltare tipică și cu tulburare fonologică, studiu comparativ,

cognitive processes, memory, attention, language disorder, preschoolers with typical development and phonological disorder, comparative study