Articolul precedent |
Articolul urmator |
265 8 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-21 16:41 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.091+37.013/.015.3 (1) |
Organizarea instruirii (533) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934) |
SM ISO690:2012 ZUBENSCHI, Ecaterina. Dezvoltarea profesională și statutul social al profesorului. In: Dezvoltarea personală și integrarea socială a actorilor educaționali, 12 noiembrie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS, 2021, pp. 271-279. ISBN 978-9975-46-570-0.. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Dezvoltarea personală și integrarea socială a actorilor educaționali 2021 | ||||||
Conferința "Dezvoltarea personală și integrarea socială a actorilor educaționali" Chişinău, Moldova, 12 noiembrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.091+37.013/.015.3 | ||||||
Pag. 271-279 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Investing in education is the most profitable way of economic development and independence, the most effective mechanism for forming society, to overcome insecurities and respond to the challenges of the 21st century, in the development of a prosperous, sustainable society. The quality of education depends on state policies, on the role that the state assigns to the position of the teacher in society. The devaluation of the status of teachers in society conditions the fluctuation of teachers in the education system, being a pressing problem facing the current education system in the Republic of Moldova. |
||||||
Cuvinte-cheie status, social status, role, devaluation, perception, social prestige, etc |
||||||
|