Autopromovarea și construcția socială a personalității
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
303 5
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-11 19:56
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.613:159.92/.95+316.77 (1)
Psihologie socială (983)
Psihologie (3397)
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (790)
SM ISO690:2012
BÎTCA, Lucia. Autopromovarea și construcția socială a personalității. In: Dezvoltarea personală și integrarea socială a actorilor educaționali, 12 noiembrie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS, 2021, pp. 233-240. ISBN 978-9975-46-570-0..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Dezvoltarea personală și integrarea socială a actorilor educaționali 2021
Conferința "Dezvoltarea personală și integrarea socială a actorilor educaționali"
Chişinău, Moldova, 12 noiembrie 2021

Autopromovarea și construcția socială a personalității

CZU: 316.613:159.92/.95+316.77

Pag. 233-240

Bîtca Lucia
 
Centrul de Sănătate pentru Tineri „Neovita”
 
 
Disponibil în IBN: 19 aprilie 2022


Rezumat

Success requires interacting with other people. We can’t control the other side of those interactions. But we can think about how the other person might see us and make choices about what we want to convey. Self presentation is any behavior or action made with the intention to influence or change how other people see you. Anytime we're trying to get people to think of us a certain way, it's an act of self presentation. Generally speaking, we work to present ourselves as favorably as possible. Self promotion is vital to stand out against your plentiful competition.

Cuvinte-cheie
self promotion, social construction, impression management, self presentation, social desirability