Articolul precedent |
Articolul urmator |
346 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2022-04-27 10:48 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.51 (8) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016) |
SM ISO690:2012 САМОЙЛОВ, Андрей. Современные понимания термина «критическое мышление» в контексте мировых тенденций развития образования. In: Ştiinţă, educaţie, cultură , Ed. 2022, 11 februarie 2022, Comrat. Comrat, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Comrat, 2022, Vol.2, pp. 242-247. ISBN 978-9975-83-176-5; 978-9975-83-178-9. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Ştiinţă, educaţie, cultură Vol.2, 2022 |
||||||
Conferința "Ştiinţă, educaţie, cultură" 2022, Comrat, Moldova, 11 februarie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 373.51 | ||||||
Pag. 242-247 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The article contains an analysis of different approaches in determining the term critical thinking, identifying its elements and skills. The author describes, among other things, the experience in implementing critical thinking concept in educational standards, international research, and shows the place of the concept in developing global competencies, in particular intercultural understanding and global engagement. |
||||||
Cuvinte-cheie critical thinking, critical thinking skills, global competencies, critical thinking framework |
||||||
|