Utilizărea tehnologiilor informaționale în predare - învățare a limbilor străine
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
328 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-06 07:06
SM ISO690:2012
HÎRBU, Stella. Utilizărea tehnologiilor informaționale în predare - învățare a limbilor străine. In: Probleme de filologie: aspecte teoretice şi practice, Ed. 7, 11 decembrie 2020, Bălți. Bălţi: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Ediţia 7, pp. 120-126. ISBN 978-9975-46-539-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme de filologie: aspecte teoretice şi practice
Ediţia 7, 2021
Conferința "Probleme de filologie: aspecte teoretice şi practice"
7, Bălți, Moldova, 11 decembrie 2020

Utilizărea tehnologiilor informaționale în predare - învățare a limbilor străine


Pag. 120-126

Hîrbu Stella
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 3 februarie 2022


Rezumat

An ideal Computer Assisted Language Learning (CALL) courseware remains not an alternative but a complementary tool in reinforcing classroom activities. Apart from educators' ability to design appropriate CALL courseware, CALL's effectiveness is dependent on teachers' willingness to adopt new attitudes and techniques to language education. Computer, without a question, is fantastic teaching tool, particularly when it comes to teaching languages in any aspect, including vocabulary, grammar, composition, pronunciation, and other linguistic and pragmatic-communication skills. And it appears that the computer's significant advantages in improving language acquisition exceed its disadvantages.

Cuvinte-cheie
Computer Assisted Language Learning, multimedia, language education, communication skills.