Valoarea diagnostică a metodei aprecierii obiective în identificarea cazurilor de bullying la elevii adolescenți
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
393 25
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-03 15:27
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.922.8:371.7 (1)
Psihologie (3397)
Educație (14334)
SM ISO690:2012
POPA, Rodica. Valoarea diagnostică a metodei aprecierii obiective în identificarea cazurilor de bullying la elevii adolescenți. In: Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective, 21-22 octombrie 2021, Chişinău. Chisinau, Republic of Moldova: Editura „Lexon-Prim”, 2021, Ediția XXXII, pp. 81-89. ISBN 978-9975-50-269-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective
Ediția XXXII, 2021
Conferința "Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective"
Chişinău, Moldova, 21-22 octombrie 2021

Valoarea diagnostică a metodei aprecierii obiective în identificarea cazurilor de bullying la elevii adolescenți

CZU: 159.922.8:371.7

Pag. 81-89

Popa Rodica12
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Colegiul Național ”Gheorghe Munteanu Murgoci”, Brăila
 
 
Disponibil în IBN: 26 ianuarie 2022


Rezumat

In the present study we aim to present the results obtained by using the method of objective appreciation, proposed by the Romanian psychologist Gheorghe Zapan (1957) in researching bullying behaviors in a class of students. The method proved to be a tool able to identify both aggressor (harassing) and victim students, producing results comparable to those obtained by the APRI BT questionnaire, developed by Australian researcher H. Parada (2000) and adapted to the Romanian school population by Cluj researchers. In the second part of the study we verified the method of objective assessment through the classic personality tests: EPQ and self-esteem scale (Rosenberg).

Cuvinte-cheie
The method of objective appreciation, bullying, harassment, victim, self-esteem