Articolul precedent |
Articolul urmator |
393 25 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-03 15:27 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.922.8:371.7 (1) |
Psihologie (3397) |
Educație (14334) |
SM ISO690:2012 POPA, Rodica. Valoarea diagnostică a metodei aprecierii obiective în identificarea cazurilor de bullying la elevii adolescenți. In: Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective, 21-22 octombrie 2021, Chişinău. Chisinau, Republic of Moldova: Editura „Lexon-Prim”, 2021, Ediția XXXII, pp. 81-89. ISBN 978-9975-50-269-6. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective Ediția XXXII, 2021 |
||||||
Conferința "Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective" Chişinău, Moldova, 21-22 octombrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 159.922.8:371.7 | ||||||
Pag. 81-89 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
In the present study we aim to present the results obtained by using the method of objective appreciation, proposed by the Romanian psychologist Gheorghe Zapan (1957) in researching bullying behaviors in a class of students. The method proved to be a tool able to identify both aggressor (harassing) and victim students, producing results comparable to those obtained by the APRI BT questionnaire, developed by Australian researcher H. Parada (2000) and adapted to the Romanian school population by Cluj researchers. In the second part of the study we verified the method of objective assessment through the classic personality tests: EPQ and self-esteem scale (Rosenberg). |
||||||
Cuvinte-cheie The method of objective appreciation, bullying, harassment, victim, self-esteem |
||||||
|