Studiul patrimoniului natural și cultural reflectat în manualele de geografie din învățământul gimnazial
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
301 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-05 20:25
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:91:502.72 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3844)
Geografie. Explorarea pământului și a altor teritorii individuale. Călătorii. Geografie regională (426)
Natura. Studiul și conservarea naturii. Protecția naturii și a animalelor sălbatice. (659)
SM ISO690:2012
GRECU, Valentina. Studiul patrimoniului natural și cultural reflectat în manualele de geografie din învățământul gimnazial. In: Valorificarea patrimoniului etnocultural: în cercetare şi educaţie, Ed. 6, 30 noiembrie 2021, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Institutul Patrimoniului Cultural, 2021, Editia 6, p. 25. ISBN 978-9975-3513-9-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Valorificarea patrimoniului etnocultural
Editia 6, 2021
Conferința "Valorificarea patrimoniului etnocultural în cercetare şi educaţie"
6, Chişinău, Moldova, 30 noiembrie 2021

Studiul patrimoniului natural și cultural reflectat în manualele de geografie din învățământul gimnazial

CZU: 37.016:91:502.72

Pag. 25-25

Grecu Valentina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Disponibil în IBN: 23 decembrie 2021


Rezumat

Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” din Chişinău Instituțiile din învățământul general sunt cele care informează și sensibilizează opinia elevilor cu referire la valoarea inestimabilă a patrimoniului natural și cultural, iar aceste diseminări se fac prin intermediul manualelor, inclusiv de Geografie. Începând cu clasa a 5-a elevii descoperă lumea prin intermediul unei noi discipline Geografie, cunoscând diverse specii de animale și plante caracteristice zonelor naturale ale Terrei, și popoarele lumii cu specificul lor. În clasa a 6-a elevii se familiarizează cu patrimoniul natural și cultural al continentelor sudice (Africa, America de Sud, Australia, Antarctica). Rămân fascinați de diversitatea speciilor de plante și animale din toate zonele naturale, de asemenea și de modul de viață al băștinașilor. Manualele pentru clasa a 7-a prezintă o descriere a continentelor nordice (America de Nord și Eurasia) și frumusețea lumii oceanice. Prezintă interes și curiozitate atât unitățile de relief, cât și locuințele, modul de trai, ocupațiile, obiceiurile popoarelor din aceste zone. Un moment important pentru patrimoniul nostru este reflectat în manualele pentru clasa a 8-a (Geografia fizică a Republicii Moldova) și clasa a 9-a (Geografia umană a Republicii Moldova), din care elevii se familiarizează cu specificul țării noastre din punct de vedere fizic și uman. În timpul orelor elevii învață despre Ariile naturale protejate și Rezervațiile științifice din țara noastră: Rezervația științifică „Codru”; Rezervația științifică „Iagorlîc”; Rezervația științifică „Prutul de Jos”; Rezervația științifică „Plaiul Fagului”; Rezervația științifică „Pădurea Domnească”. Iar geografia umană abordează patrimoniul țării noastre prin prisma obiectivelor culturale, precum cetățile Soroca, Tighina (Bender), Mănăstirea Căpriana, Rezervația cultural-naturală „Orheiul Vechi”, Valul lui Traian ș.a. Cunoașterea acestor obiective turistice trezesc interesul copiilor pentru a descoperi aceste locuri frumoase ale țării noastre.

Cuvinte-cheie
patrimoniu, manual, elev, geografie, studiu.