Художественная культура: новые измерения человека (множественность идентификаций во времени, движущемся одновременно во всех направлениях)
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
364 3
Ultima descărcare din IBN:
2023-10-16 15:46
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
792.01(477) (1)
Teatru. Artă scenică. Reprezentații teatrale (521)
SM ISO690:2012
КОРНИЕНКО, Нелли. Художественная культура: новые измерения человека (множественность идентификаций во времени, движущемся одновременно во всех направлениях). In: Arta , 2021, nr. 2(AAV), pp. 53-58. ISSN 2345-1181. DOI: https://doi.org/10.52603/arta.2021.30-2.07
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Arta
Numărul 2(AAV) / 2021 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136

Художественная культура: новые измерения человека (множественность идентификаций во времени, движущемся одновременно во всех направлениях)

Cultura artistică: noi dimensiuni ale omului (multitudinea identificărilor în timp care se mișcă sincronic și pluridirecțional)

Artistic culture: new dimensions of a person (a plurality of identifications in time moving simultaneously in all directions)

DOI:https://doi.org/10.52603/arta.2021.30-2.07
CZU: 792.01(477)

Pag. 53-58

Корниенко Нелли
 
Национальная академия искусств Украины
 
 
Disponibil în IBN: 22 decembrie 2021


Rezumat

Autorul abordează cultura artistică ca un subiect de sinergetică și de cultură pre-cuantică/cuantică. Reflecțiile sale se regăsesc în domeniul euristic al teatrului, literaturii, artei performative și cinematografiei. Teatrul viitorului reprezintă un subiect de cercetare, un proiect stiintific. În acest sens, statutul teatrului crește exponențial. Universalismul sau, mai exact, transprofesionalismul, devine o componentă indispensabilă a viitorului proces artistic. În prim plan iese personalitatea liderului – Savantul-Cercetatorul-Poetul (Artistul). Viitorul teatrului a fost modelat în lucrările scenice ale lui Castellucci, Suzuki, în muzica lui Scott Gibbons și a altor autori. Timpul se mișcă simultan în toate direcțiile, intrând în conflict cu legile fizicii clasice, iar traietul mișcării indică asupra dimensiunilor cuantice ale acesteia. Faulkner, Joyce, Proust, A. Gide, J. Dos Pasos, Rilke polemizează cu destul success cu fizica. Noile dimensiuni ale personalităii umane denotă o pluralitate de noi identificări. Este de menționat romanul fantastic al lui Calvino „Vicontele tăiat în două”.

The author considers artistic culture as a subject of synergetics and pre-quantum / quantum culture. The author’s reflections are in the field of searching theater, literature, performative art, and cinema. The theater of the future is the research subject, a “scientific” project. The level of the theater rises by an order of magnitude to its surpassing scenarios. Universalism, or rather, trans-professionalism, is becoming an indispensable component of the future artistic process. The leader, the Scientist–Researcher–Poet (Artist), becomes of current interest. The stage works by Castellucci, Suzuki, music by Scott Gibbons and others have modeled this future. Time moves simultaneously in all directions refuting the laws of classical physics. The trajectory of movement indicates quantum measurements. Faulkner, Joyce, Proust, Andre Gide, John Dos Passos, Rilke successfully polemicize with physics. The new dimensions of a person imply a plurality of identifications. Calvino – “The Cloven Viscount”.

Cuvinte-cheie
cultură artistică, sinergetică, proces artistic, cultură cuantică, teatru, identificare,

artistic culture, synergetics, artistic process, quantum culture, theater, identification