Articolul precedent |
Articolul urmator |
376 8 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-07-08 08:41 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
821.135.1-92.09 (6) |
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2087) |
SM ISO690:2012 SUSAI, Stefan Marcel. Publicistica lui Alexandru Robot: recuperări necesare. In: Filologia modernă: realizări şi perspective în context european : Eugeniu Coşeriu: 100 de ani de la naştere. Limbajul ca sumă de valori, Ed. 15, 7-8 octombrie 2021, Chişinău. Chişinău: Pro Libra, 2021, Ediţia 15, pp. 373-378. ISBN 978-9975-3274-4-2. DOI: https://doi.org/10.52505/filomod.2021.15.42 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Filologia modernă: realizări şi perspective în context european Ediţia 15, 2021 |
|||||||
Conferința "Filologia modernă: realizări şi perspective în context european." 15, Chişinău, Moldova, 7-8 octombrie 2021 | |||||||
|
|||||||
DOI:https://doi.org/10.52505/filomod.2021.15.42 | |||||||
CZU: 821.135.1-92.09 | |||||||
Pag. 373-378 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Alexandru Robot a fost unul dintre publiciștii importanți ai perioadei interbelice. A fost un model de stil și limbaj pentru jurnaliștii basarabeni din acea vreme. În articolele sale, descoperim un Chișinău trist, plin de sărăcie și mizerie. Scriitorul îl caracterizează prin imagini simbolice care vestesc o apocalipsă. Natura devine cadrul predilect de conturare a sfâșierilor interioare ale acestui poet nimerit într-un spațiu cultural marginal, într-o lume în care spiritul său creator nu avea cum să se afirme. |
|||||||
Cuvinte-cheie publicistică, stil, limbaj, dezolare, imaginar apocalyptic, journalism, style, language, desolation, apocalyptic imaginary |
|||||||
|