Constructivismul și învățarea școlară. Metacogniția-condiție esențială în învățarea constructivistă
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
458 20
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-03 18:27
SM ISO690:2012
GHERGHIŞAN, Mariana. Constructivismul și învățarea școlară. Metacogniția-condiție esențială în învățarea constructivistă. In: Cultura cercetării pedagogice: provocări şi tendinţe contemporane, Ed. 1, 5-6 iunie 2021, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2021, Ediția 1, Vol.3, pp. 74-84. ISBN 978-9975-76-348-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cultura cercetării pedagogice: provocări şi tendinţe contemporane
Ediția 1, Vol.3, 2021
Conferința "Cultura cercetării pedagogice: provocări şi tendinţe contemporane"
1, Chişinău, Moldova, 5-6 iunie 2021

Constructivismul și învățarea școlară. Metacogniția-condiție esențială în învățarea constructivistă


Pag. 74-84

Gherghişan Mariana
 
Colegiul Tehnic de Comunicații ,,Nicolae Vasilescu-Karpen” Bacău
 
 
Disponibil în IBN: 8 noiembrie 2021


Rezumat

Constructivism is characterized by the student-centered approach, in which he builds his own knowledge. The student is the one who learns and in order to build this knowledge he goes through different stages. The constructivist teacher organizes and orients the student's construction, does not impose the correct answer. The construc-tivist teacher monitors learning through different methods using the principles of con-structivist training, which motivates students to look for answers on their own and not to learn by heart what the teacher dictates. In constructivist learning, metacognitive processes occupy an important place. Metacognition introduces the notion of meta-cognitive thinking, it refers to the broad concept of "self" but also to related concepts, has an important role in the development of self-assessment and has multiple func-tions. It contributes to the success of constructivist learning.