Rezultatele investigației adaptării sociale a adolescenților cu cerințe educative speciale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
309 12
Ultima descărcare din IBN:
2023-09-23 23:12
SM ISO690:2012
RUSNAC, Svetlana, MICU, Marieta. Rezultatele investigației adaptării sociale a adolescenților cu cerințe educative speciale. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences: The mentalities of society in transformation, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, pp. 162-163.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 6, 2015
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane"
6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015

Rezultatele investigației adaptării sociale a adolescenților cu cerințe educative speciale

The results of investigating the social adaptation of the adolescents with special educational needs


Pag. 162-163

Rusnac Svetlana1, Micu Marieta21
 
1 Universitatea Liberă Internaţională din Moldova,
2 Centrul Judeţean de Resurse şi de Asistenţă Educaţională, Constanţa
 
 
Disponibil în IBN: 5 noiembrie 2021


Rezumat

În materialul prezentat sunt relatate rezultatele cercetării adaptabilității și adaptării sociale a adolescenților cu cerințe educative speciale. Această cercetarea a vizat o serie de obiective, atât generale cât şi specifice, dar şi o serie de ipoteze care au fost verificate. Astfel, am verificat supoziția, conform căreia integrarea în mediul familial (relatiile interpersonale) influențează personalitatea adolescenților cu cerințe educative speciale. S-a stabilt că există o corelație directă între tulburările de integrare în mediul familial (relatiile interpersonale) și nevrotismul la adolescenții cu cerinte educative speciale; corelație indirectă între primele și sociabilitatea la adolescenții cu cerinte educative speciale; corelație inversă între integrarea în mediul familial și extraversiune. Prin ipoteza următoare am prezumat că există o corelație inversă între dereglările de integrare în activitate (mediul școlar) și stima de sine a adolescenților cu cerințe educative speciale, această ipoteză din nou s-a confirmat. S-a confirmat și ipoteza, prin care s-a presupus că există o corelație inversă între conduitele antisociale, impulsivitate și stima de sine a adolescenților cu cerințe educative speciale. Printr-o altă măsurare am constat faptul că integrarea psihosocială diferă semnificativ, la un prag de încredere de p=0,01 (99%), între următoarele grupe: adolescenții cu tulburări de comportament și cei cu sindrom DOWN, și între adolescenții cu tulburări de comportament și cei cu autism. De asemenea, se observă faptul că nu există diferențe privind integrarea psiholosocială între adolescenții cu tulburări de comportament și cei cu deficințe mentale, sau între adolescenții cu sindrom DOWN și cei cu autism.

In given study presents the results of investigation of the adaptability and social adaptation of the adolescents with special educational needs (SEN). It was established that there is a direct correlation between the disorders of integration in the family environment (personal relationship) and the neuroticism at the adolescents with SEN; an indirect correlation between the disorders of integration in the family environment and the sociability of the adolescents with SEN; an inverse correlation between the integration in the family environment and extraversion. The hypothesis which presupposed that there is an inverse correlation between antisocial conducts, impulsivity and self-esteem of the adolescents with SEN was confirmed. By other measure we determined that the psychosocial integration differ significantly, at a confidence level of p = 0.01 (99%), between the following groups: adolescents with the behavioral disorders and those with DOWN Syndrome, and between adolescents with behavioral disorders and those with Autism. Also, we notice that there are no differences regarding the psychosocial integration between the adolescents with behavioral disorders and those with mental disorders, or between the adolescents with DOWN syndrome and those with Autism.

Cuvinte-cheie
adaptare socială, CES, Sindrom Down, adolescent,

social adaptation, SEN, Down syndrome, adolescent, psychosocial integration, autism