Aspectele psihopedagogice ale adaptării copilului cu dizabilități în școala primară
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
463 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-11 00:57
SM ISO690:2012
HAGIOGLO, Viorica. Aspectele psihopedagogice ale adaptării copilului cu dizabilități în școala primară. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences: The mentalities of society in transformation, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, pp. 71-72.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 6, 2015
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane"
6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015

Aspectele psihopedagogice ale adaptării copilului cu dizabilități în școala primară

Pedagogical aspects of adaptation of children with disabilities in primary school


Pag. 71-72

Hagioglo Viorica12
 
1 Universitatea Liberă Internaţională din Moldova,
2 Centrul Medicilor de Familie Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 28 octombrie 2021


Rezumat

Fiecare copil este diferit şi special şi are propriile nevoi, fie că este sau nu un copil cu dizabilităţi. Toţi copiii au dreptul la educaţie, în funcţie de nevoile lor. Educaţia incluzivă, de anti-discriminare, se desfăşoară în cadrul unui proces interdisciplinar zilnic, cuprinzînd forme multiple de organizare: jocuri, activități de formare de deprinderi și tehnici terapeutice de dezvoltare a abilitaților cognitive și de comunicare, activităţi pe domenii experienţiale, activităţi de dezvoltare personală şi activităţi extracurriculare, acoperind toate domeniile de activitate. Argumentul principal al prezentei lucrări este tocmai ideea că incluziunea socială poate şi este mai mult decît un discurs demagogic, declarativ. Ea poate fi pusă în practică prin tehnici concrete de recuperare, de învăţare şi adaptare individualizată. Cercetarea de faţă abordează domeniul psihologiei dezvoltării copilului cu nevoi speciale plecînd de la premiza că printr-o abordare integrată de reabilitare se favorizează acumularea de noi cunoştinţe şi structuri operatorii, dezvoltarea capacităţii de a privi lucrurile din perspective multiple şi realizarea de conexiuni.

Each child is different and has its own special needs, whether he/she is or not a child with disabilities. All children are entitled to education according to their needs. Inclusive education, anti-discrimination are conducted daily in the interdisciplinary process comprising multiple forms of organization: games, activities of skill development, therapeutic techniques for the development of cognitive and communicative skills, activities by experiential domains, activities for personal development and extracurricular activities, covering all fields. The main argument of this paper is just the idea that social inclusion is perhaps more than a demagogic and declarative speech. It can be implemented through concrete recovery techniques, individualized learning and adaptation. The given research studies the domain of the psychology of development of children with special needs starting from the premise that through an integrated approach to rehabilitation. The accumulation of new knowledge and operational structures, the development of the ability to see things from the multiple perspectives and making connections are favored.

Cuvinte-cheie
adaptare/dezadaptare, activitate, discriminare, dizabilitate (handicap), deficienţă, educație incluzivă, evaluare psihologică, integrare/dezintegrare, incapacitate, nevoie specială, participare, plan individualizat de recuperare, specialist,

adaptation/inadequacy, activity, discrimination, disability (disability), disability, inclusive education, psychological evaluation, integration/disintegration, disability, special needs, participation, individualized recovery plan specialist