Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-11 00:57 |
![]() HAGIOGLO, Viorica. Aspectele psihopedagogice ale adaptării copilului cu dizabilități în școala primară. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences: The mentalities of society in transformation, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, pp. 71-72. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences Ediția 6, 2015 |
||||||
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane" 6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015 | ||||||
|
||||||
Pag. 71-72 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Fiecare copil este diferit şi special şi are propriile nevoi, fie că este sau nu un copil cu dizabilităţi. Toţi copiii au dreptul la educaţie, în funcţie de nevoile lor. Educaţia incluzivă, de anti-discriminare, se desfăşoară în cadrul unui proces interdisciplinar zilnic, cuprinzînd forme multiple de organizare: jocuri, activități de formare de deprinderi și tehnici terapeutice de dezvoltare a abilitaților cognitive și de comunicare, activităţi pe domenii experienţiale, activităţi de dezvoltare personală şi activităţi extracurriculare, acoperind toate domeniile de activitate. Argumentul principal al prezentei lucrări este tocmai ideea că incluziunea socială poate şi este mai mult decît un discurs demagogic, declarativ. Ea poate fi pusă în practică prin tehnici concrete de recuperare, de învăţare şi adaptare individualizată. Cercetarea de faţă abordează domeniul psihologiei dezvoltării copilului cu nevoi speciale plecînd de la premiza că printr-o abordare integrată de reabilitare se favorizează acumularea de noi cunoştinţe şi structuri operatorii, dezvoltarea capacităţii de a privi lucrurile din perspective multiple şi realizarea de conexiuni. |
||||||
Cuvinte-cheie adaptare/dezadaptare, activitate, discriminare, dizabilitate (handicap), deficienţă, educație incluzivă, evaluare psihologică, integrare/dezintegrare, incapacitate, nevoie specială, participare, plan individualizat de recuperare, specialist, adaptation/inadequacy, activity, discrimination, disability (disability), disability, inclusive education, psychological evaluation, integration/disintegration, disability, special needs, participation, individualized recovery plan specialist |
||||||
|