Studiu privind incidența deviațiilor coloanei vertebrale la elevii cu deficiențe de auz
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
507 45
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-08 13:00
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
611.7:376.33 (2)
Anatomie. Anatomie umană și comparată. (237)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (629)
SM ISO690:2012
BUGHIRICĂ (GEORGESCU), Magdalena, DANCIU, Răzvan Constantin. Studiu privind incidența deviațiilor coloanei vertebrale la elevii cu deficiențe de auz. In: Ştiinţa Culturii Fizice, 2021, nr. 37(1), pp. 168-174. ISSN 1857-4114. DOI: https://doi.org/10.52449/1857-4114.2021.37-1.13
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Ştiinţa Culturii Fizice
Numărul 37(1) / 2021 / ISSN 1857-4114 /ISSNe 2537-6438

Studiu privind incidența deviațiilor coloanei vertebrale la elevii cu deficiențe de auz

DOI:https://doi.org/10.52449/1857-4114.2021.37-1.13
CZU: 611.7:376.33

Pag. 168-174

Bughirică (Georgescu) Magdalena, Danciu Răzvan Constantin
 
Universitatea Naţională de Educaţie Fizică şi Sport din Bucureşti
 
 
Disponibil în IBN: 26 octombrie 2021


Rezumat

Postura corectă la elevi este condiționată de o multitudine de factori. Coloana vertebrală este axul în jurul căruia celelalte segmente ale corpului sunt poziționate pentru un corp armonios. Scopul acestui studiu este de a identifica incidența deviațiilor coloanei vertebrale la elevii cu deficiențe senzoriale de auz selectați în programul de kinetoterapie desfășurat în școlile speciale din București. Am dorit să aflăm dacă între cele două categorii de subiecți (cu deficiențe ușoare/moderate și cu deficiențe grave/severe/profunde și sau asociate) există diferențe statistice legate de incidența deformărilor/deviațiilor la nivelul coloanei vertebrale. Eșantionul de cercetare a fost compus din 216 de elevii înscriși în învățământul special din București. Criteriile pentru formarea grupurilor de lucru a fost: deficiența de auz, gradul deficienței, genul și nivelul de educație (primar sau secundar). Incidența afecțiunilor este diferită la elevii cu deficiențe de auz înscriși în învățământul primar și secundar. Pentru elevii cu deficiență de auz gravă/severă/profundă, cea mai frecventă afecțiune este lordoza, urmată de cifolordoză și de afecțiunile neurologice.

Cuvinte-cheie
coloana vertebrală, dizabilități de auz, sistem de educație specială