Rolul educației fizice pentru recuperarea și integrarea copiilor cu cerinţe de educaţie specială în învățământul de masă
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
489 10
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-22 09:11
SM ISO690:2012
URSU, Iuliana-Andreea, TRIBOI, Vasile. Rolul educației fizice pentru recuperarea și integrarea copiilor cu cerinţe de educaţie specială în învățământul de masă. In: Sport. Olimpism. Sănătate, 10-12 septembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Editura USEFS, 2020, Ediția 5, pp. 444-452. ISBN 978-9975-131-98-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Sport. Olimpism. Sănătate
Ediția 5, 2020
Congresul "Sport. Olimpism. Sănătate"
Chişinău, Moldova, 10-12 septembrie 2020

Rolul educației fizice pentru recuperarea și integrarea copiilor cu cerinţe de educaţie specială în învățământul de masă


Pag. 444-452

Ursu Iuliana-Andreea1, Triboi Vasile2
 
1 Universitatea Naţională de Educaţie Fizică şi Sport din Bucureşti,
2 Universitatea de Stat de Educaţie Fizică şi Sport din Moldova
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 12 octombrie 2021


Rezumat

A child is a „tiny universe” and his growth and becoming as an adult represents a long and sinuous road, full of ups and downs. Teachers' strategies working with SER children are not well adapted to different learning situations, the teaching styles observed often benefiting groups of "good" pupils. The term "special educational requirements" refers to a differentiated and specialized educational approach of the students with mental disabilities, physical disabilities, somatic disorders etc. The instructive-educational and compensatory-recuperator process in special education is subordonated to the general teaching principles, mentioning that flexibility and adaptation to the pupils' fitness particularities is needed. In designing and developing lessons, teachers can use the most operational working methods, mixing traditional and modern teaching strategies, using various therapeutic techniques, the aim being to create skills that will ensure personal autonomy and socio-professional integration.

Cuvinte-cheie
special educational requirements, teacher, questionnaire