Percepțiа cаdrelor didаctice din învățământul primаr a necesităţii organizării аctivităților motrice cu elevii
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
277 2
Ultima descărcare din IBN:
2022-04-28 14:52
SM ISO690:2012
CODREANU, Tili-Mihaela. Percepțiа cаdrelor didаctice din învățământul primаr a necesităţii organizării аctivităților motrice cu elevii. In: Sport. Olimpism. Sănătate, 10-12 septembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Editura USEFS, 2020, Ediția 5, pp. 154-160. ISBN 978-9975-131-98-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Sport. Olimpism. Sănătate
Ediția 5, 2020
Congresul "Sport. Olimpism. Sănătate"
Chişinău, Moldova, 10-12 septembrie 2020

Percepțiа cаdrelor didаctice din învățământul primаr a necesităţii organizării аctivităților motrice cu elevii


Pag. 154-160

Codreanu Tili-Mihaela
 
Scoala Gimnazială Solonț, Bacău
 
 
Disponibil în IBN: 11 octombrie 2021


Rezumat

The role of motor activities is to optimize the health of students, using different means, methods and technologies, so that the effects of these activities benefit all students, regardless of the level of skills or abilities of their abilities. The essence of physical education is the human movement put at the service of improving the physical and mental condition of people, harmonious physical development and maintaining health. Since human movement, or human motor skills, is represented by the totality of motor acts and actions, performed by man in order to maintain relations with the natural and social environment, education for movement is not a matter, but even a condition of human existence.

Cuvinte-cheie
motor activities, movement, dynamic games, team games, pupils