Articolul precedent |
Articolul urmator |
179 0 |
SM ISO690:2012 CEBOTARI, Mihail. Impactul automobilelor asupra Chişinăului. In: Spre viitor, Ed. 4, 13 noiembrie 2010, Chişinău. Chişinău: AȘM, 2010, Ediția 4, p. 66. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Spre viitor Ediția 4, 2010 |
||||||
Conferința "Spre viitor" 4, Chişinău, Moldova, 13 noiembrie 2010 | ||||||
|
||||||
Pag. 66-66 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Provocarea lansată umanităţii are o structură profundă. Suntem posesorii informaţiei, tehnologiei şi ai unei conştiinţe a lucrului ce trebuie realizat. Putem oare să rezolvăm această problemă? Poate oare o specie capabilă să formuleze o teorie care să reflecte naşterea universului, să implementeze o strategie pentru construirea unui sistem economic durabil din punct de vedere al mediului? Automobilele din oraş generează o cantitate enorma de deşeuri solide cu nocivitate sporită. Acestea sunt caroseriile ieşite din uz, anvelopele uzate, acumulatoarele, alte deşeuri de origine sintetică. Anual în Chişinău sunt trecute la deşeuri circa 400 mii de anvelope de cauciuc şi doar 0.5% sunt colectate şi depozitate centralizat, cealaltă parte este comercializată nelegitim pentru arderea lor ulterioara. Este importat utilajul tehnologic pentru prelucrarea cauciucurilor uzate, însă mecanismul actual de achiziţionare a anvelopelor din contul agenţilor economici nu funcţionează eficient, se cere elaborarea şi aprobarea în modul stabilit a altor modalităţi de colectare centralizată a anvelopelor cu finanţarea activităţilor din contul mijloacelor bugetare acumulate de la taxa de import a acestor mărfuri. Datele unui sondajului sociologic efectuat de către Organizaţia Teritorială Chişinău a Mişcării Ecologiste din Moldova la începutul anului 2009 arată că 58,4 % de chişinăuieni consideră cauza principală a poluări aerului atmosferic, automobilele. |
||||||
Cuvinte-cheie transport, impact, poluare |
||||||
|