Activitatea regizorului Victor Gherlac
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
304 1
Ultima descărcare din IBN:
2021-11-01 15:23
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
791.44.071.1(478)(092) (10)
Divertisment. Jocuri. Sport (1700)
SM ISO690:2012
KOROLIOVA, Elfrida. Activitatea regizorului Victor Gherlac. In: Studii culturale, Ed. 3, 28 septembrie 2021, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Fox Trading SRL, 2021, Ediția 3, p. 48. ISBN 978-9975-3358-7-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studii culturale
Ediția 3, 2021
Simpozionul "Simpozionul naţional de studii culturale"
3, Chişinău, Moldova, 28 septembrie 2021

Activitatea regizorului Victor Gherlac

CZU: 791.44.071.1(478)(092)

Pag. 48-48

Koroliova Elfrida
 
Institutul Patrimoniului Cultural
 
 
Disponibil în IBN: 28 septembrie 2021


Rezumat

Spectacolele montate în scenă de Victor Gherlac în 1940-1950, cu excepția câtorva, erau identice cu timpul lor. În spectacolul Ștefan Bâtcă, montat chiar înainte de izbucnirea războiului, se glorifica confruntarea curajoasă cu inamicul în lupta pentru libertate. În el ca și cum s-a îngroșat presimțirea războiului, disponibilitatea oamenilor de a lupta și de a câștiga. În ajunul Zilei Victoriei, a avut loc premiera spectaculoasei comedii muzicale O noapte de mai, în care intrigile răutăcioase erau pedepsite cu veselie și bucurie, binele triumfa asupra răului. O noapte de mai reflecta pe deplin sfera spirituală și atmosfera emoțională a societății moldovenești din primii ani postbelici. Spectacolul Sub castanii din Praga, montat în primii ani postbelici, reflecta viziunile contrastante relevante la acea vreme despre viața burgheză trecătoare, loială fascismului și noile viziuni antifasciste. Spectacolul Haiducii, despre lupta oamenilor de rând împotriva opresorilor din 1949, a găsit un răspuns viu în inimile oamenilor. În 1950, în distracția romantică a operetei Trembita, se resimțea spiritul vremurilor, aspirațiilor și speranțelor oamenilor pentru o viață nouă, fericită. Fantasticul basm Buzduganul fermecat, comediile muzicale Fericirea Mărioarei și Covorul Ilenei, feeria muzical-coregrafică, satirică Sânziana și Pepelea, drama muzicală Dunărea zbuciumată, spectacolul poetic muzicalcoregrafic Ovidiu, spectacolul muzical emoțional-psihologic Omul și lupul, pline de melodii, cântece, dansuri populare moldovenești, spectacolul dramatic Pentru căminul familial, prin care s-a susținut că și în condiții teribile omul este capabil să-și păstreze esența umană, spectacolul Soacra cu trei nurori, pătruns de muzicalitatea interioară a artei populare moldovenești, s-au bucurat de succes în rândul spectatorilor.