Articolul precedent |
Articolul urmator |
327 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-18 11:41 |
SM ISO690:2012 STERPU, Olga. Evaluarea morbiditătii şi regimului zilei copiilor din instituțiile preşcolare din raionul Cahul. In: Culegere de rezumate științifice ale studenților, rezidenților și tinerilor cercetători, 21 iunie 2015, Chișinău1. Chișinău, Republica Moldova: CEP ”Medicina”, 2015, p. 271. ISBN 978-9975-3168-4-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Culegere de rezumate științifice ale studenților, rezidenților și tinerilor cercetători 2015 | ||||||
Conferința "-" Chișinău1, Moldova, 21 iunie 2015 | ||||||
|
||||||
Pag. 271-271 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Introducere. Generația tânără, inclusiv copiii, prezintă o grupă specială, care determină posibilitatea şi perspectiva formării unui potențial de muncă a fiecărui stat. Scopul lucrării. Evaluarea morbidităţii şi regimului zilei copiilor din instituţiile preşcolare din raionul Cahul şi elaborarea măsurilor de corecţie. Material şi metode. În studiul dat au fost evaluaţi copii din instituțiile preşcolare din raionul Cahul pe perioada anilor 2011-2014. S-a apreciat starea de sănătate a copiilor şi regimul zilei copiilor. Rezultate. Morbiditatea sistemului respirator ocupă primul loc şi constituie 58,4% din structura morbidității generale. Grupele de sănătate I şi II reprezintă 97%, ceea ce denotă că starea de sănătate a copilor preşcolari este foarte bună şi bună. Cota copiilor dispensarizați scade pe perioada 2011-2014, iar cei scoşi de la evidență, la fel, este în scădere. Pe parcursul studiului, am observat o creştere a indicelui sănătații de 1,7 ori. Durata elementelor regimului zilei copiilor din grupa mică (3-4 ani) nu a corespuns regulilor igienice, durata somnului a fost insuficientă în partea nocturnă cu 80 de minute, însă somnul de zi a depăşit norma cu 50 de minute. Durata plimbărilor şi distracților în aer liber a fost insuficientă cu 130 de minute. Activitățile de sine stătătoare, jocurile, pregătirea către ocupație a fost insuficientă cu 140 de minute. Mesele au durat cu 10 minute mai mult. Concluzii. Regimul zilei s-a caracterizat prin nerespectarea în sensul insuficienţei duratei de somn, activităţilor de sine stătător, plimbări şi distracţii în aer liber. |
||||||
Cuvinte-cheie copii preșcolari, morbiditate, regimul zilei, preschool children, morbidity, regime of day |
||||||
|