Abordări ale managementului de calitate pentru optimizarea performanţelor în instituţiile extraşcolare
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
506 38
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-25 16:19
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.07:005.6 (2)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2026)
Managementul calității. Managementul calității totale (TQM) (139)
SM ISO690:2012
OLTU, Lilia. Abordări ale managementului de calitate pentru optimizarea performanţelor în instituţiile extraşcolare. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2021, nr. 2(126), pp. 13-16. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4718795
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 2(126) / 2021 / ISSN 1810-6455

Abordări ale managementului de calitate pentru optimizarea performanţelor în instituţiile extraşcolare

Quality Management Approaches for Performance Optimization in Extracurricular Education Service Providers

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4718795
CZU: 373.07:005.6

Pag. 13-16

Oltu Lilia
 
Centrul de Creaţie a Elevilor "Ciocârlia", Anenii Noi
 
 
Disponibil în IBN: 5 iulie 2021


Rezumat

Articolul analizează necesitatea instituirii unui management al calităţii pentru optimizarea performanţelor în instituţiile extraşcolare. Calitatea a devenit vectorul principal şi în domeniul educaţiei, în contextul altor două repere complementare şi determinante – schimbarea şi competiţia. Or, provocările lumii contemporane, tendinţa de integrare europeană cere un învăţământ concurenţial, performant, de calitate, compatibil cu sistemele modeme de învăţământ. Pentru implementarea şi asigurarea funcţionalităţii sistemului de management al calităţii la nivel de instituţie, este necesară elaborarea unui şir de acte reglatorii: concepţia de asigurare a calităţii în instituţia de învățământ; planurile strategice şi operaţionale ale instituţiei de învăţământ; regulamentul cu privire la managementul calităţii serviciilor educaţionale, aprobat de Consiliul pedagogic; înregistrări ale performanţelor.

The article analyzes and describes the need for quality management in order to optimize the performance of extracurricular education service providers. Quality has become the main vector in the field of education in the context of two other complementary and determining factors: change and competition. The challenges of the contemporary world, as well as the current trend towards European integration require a competitive, performance-driven, quality education, compatible with modern education systems. In order to implement and ensure the functionality of the quality management system at institution level, it is necessary to develop a set of regulatory acts, such as: the concept of quality assurance in the institution; the strategic and operational plans of the educational institution; regulations regarding the quality management of educational services, approved by the Pedagogical Council; performance records etc.

Cuvinte-cheie
management al calităţii, performanțe, instituţii extraşcolare, parteneriat școală-familie,

quality management, performance, extracurricular education service providers, school-family partnership