Rețeaua informală de dezvoltare a antreprenoriatului rural prin intermediul studenților R.I.D.A.R.S.T.8
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
340 3
Ultima descărcare din IBN:
2022-02-02 15:01
SM ISO690:2012
IGNAT, Gabriela, LUCA, Florin Alexandru. Rețeaua informală de dezvoltare a antreprenoriatului rural prin intermediul studenților R.I.D.A.R.S.T.8. In: Buletinul Inovațiilor al Centrului de Inovare și Transfer Tehnologic , 2018, nr. 2, pp. 18-19. ISSN 2537-6411.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Buletinul Inovațiilor al Centrului de Inovare și Transfer Tehnologic
Numărul 2 / 2018 / ISSN 2537-6411 /ISSNe 2537-642X

Rețeaua informală de dezvoltare a antreprenoriatului rural prin intermediul studenților R.I.D.A.R.S.T.8

The informal network of rural entrepreneurship development through students R.I.D.A.R.S.T.8


Pag. 18-19

Ignat Gabriela1, Luca Florin Alexandru2
 
1 Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară „Ion Ionescu de la Brad”, Iaşi,
2 Universitatea Tehnica „Gheorghe Asachi“, Iaşi
 
 
Disponibil în IBN: 25 iunie 2021


Rezumat

Este unanim recunoscut, în special de analiştii economici şi factorii decidenţi, faptul că antreprenoriatul este generator de prosperitate în societate, fiind un element determinant pentru creşterea economică şi crearea de locuri de muncă. Susţinerea antreprenoriatului devine astfel o prioritate transformându-se într-o soluţie pentru stoparea ratei şomajului în rândul tinerilor. Europa se situează în urma altor regiuni de pe mapamond, în ceea ce priveşte locul antreprenoriatului în societate. Astfel, din perspectiva opţiunii pentru cariera profesională, procentul mediu al cetăţenilor care preferă să fie angajaţi pe cont propriu este 7l% în China si 55% în SUA, în timp ce în Europa numai 45% din populaţie ar alege ca alternativă statutul de antreprenor, restul preferând statutul de angajat. În ceea ce priveşte percepţia societăţii despre rolul antreprenorilor, 85% dintre americani, 8l% dintre cetăţenii chinezi şi 88% dintre europeni apreciază antreprenorii pentru rolul lor în crearea locurilor de muncă. Impactul educaţiei antreprenoriale este considerat important de către 5l% dintre cetăţenii din SUA, de 53% dintre chinezi şi de 25% + dintre europeni. Cu toate acestea, Europa are nevoie de mai mulţi antreprenori, de mai multe întreprinderi viabile şi de mai multe locuri de muncă. Modelul economic de succes din Europa este caracterizat de un sector privat dinamic, care promovează iniţiativa antreprenorială şi responsabilitatea socială. intr-o lume aflată în permanentă schimbare, UE doreşte să devină o economie inteligentă, durabilă şi favorabilă incluziunii. În România creşterea inteligentă vizează o economie bazată pe cunoaştere şi inovare. Dezvoltarea durabilă presupune competitivitate şi eficienţă în utilizarea resurselor, cu accent pe capitalul uman. Considerăm că investiţia în resursa umană provenind din mediul studenţesc poate duce la promovarea culturii antreprenoriale în mediul rural în strânsă legătură cu sistemul turistic. Metoda propusă de noi poate duce la atragerea de noi locuri de muncă în special în rândul tinerilor.

The entrepreneurship being a source of prosperity in society and a determinant factor for economic growth and job creation is unanimously recognized, especially by economic analysts and decision-makers. Supporting entrepreneurship thus becomes a priority turning into a solution for halting the youth unemployment rate. Europe is behind other regions around the globe as far as the place of entrepreneurship in society is concerned. Thus, from the perspective of the professional career option, the average percentage of citizens who prefer to be employed on their own is 71% in China and 55% in the US, while in Europe only 45% of the population would choose as an entrepreneur, the rest preferring the employee status. With regard to the perception of society about the role of entrepreneurs, 85% of Americans, 81% of Chinese citizens and 88% of Europeans appreciate entrepreneurs for their role in job creation. The impact of entrepreneurial education is considered important by 51% of US citizens, 53% of Chinese and 25% of Europeans. However, Europe needs more entrepreneurs, more viable businesses and more jobs. The successful economic model in Europe is characterized by a dynamic private sector that promotes entrepreneurial initiative and social responsibility. in a changing world, the EU wants to become a smart, sustainable and inclusive economy. In Romania, intelligent growth targets an economy based on knowledge and innovation. Sustainable development requires competitiveness and efficiency in the use of resources, with a focus on human capital. We believe that investing in the human resource from the student environment can lead to the promotion of entrepreneurial culture in rural areas in close connection with the tourist system. The method proposed by us can lead to attracting new jobs, especially among young people.