Mijloacele de învăţământ – suport didactic în realizarea orelor de biologie
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
318 12
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-15 13:14
SM ISO690:2012
NICORICI, Maria. Mijloacele de învăţământ – suport didactic în realizarea orelor de biologie. In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, 5 iunie 2015, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Tipografia Centrografic, 2015, Vol.2, pp. 67-72. ISBN 978-9975-88-000-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei
Vol.2, 2015
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei"
Cahul, Moldova, 5 iunie 2015

Mijloacele de învăţământ – suport didactic în realizarea orelor de biologie


Pag. 67-72

Nicorici Maria
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 21 iunie 2021


Rezumat

In the article are expounded some methodological marks concerning the use of educational means in the educational process-didactic support for biology lesson realization. Educational means are supplementary didactic tools which facilitate didactic transmission and assimilation, registration and evaluation of achieved results. Teaching means have a significant importance for the achievement of teacher᾽s informational and management function. They contribute to intrest awakening and to cognitive level maintenance, improve the used illustrative material. Schooling means are one of the basic pylons of the didactic strategy at the same time with organization forms and the used methodology during the lesson. Concomitantly the didactic method is exemplified-as an educational mean. Then it is exposed the characteristic of some education means and their connection to some concrete subjets from biology.

Cuvinte-cheie
educational means, didactic method, educational process, graphical organizer, didactic cards, manual