Articolul precedent |
Articolul urmator |
304 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-05-24 20:35 |
SM ISO690:2012 CRIŞCIUC, Viorica. Situația actuală a sistemului educațional din Republica Moldova: analize comparative din perspectiva evaluărilor internaționale. In: Creativitatea şi dezvoltarea personală: dimensiuni psihologice și filozofice, 1 octombrie 2020, Iași. Iași, România: Editura PERFORMANTICA, 2020, Ediția a-XI-a, Vol. II, pp. 81-85. ISBN 978-606-685-718-5. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Creativitatea şi dezvoltarea personală: dimensiuni psihologice și filozofice Ediția a-XI-a, Vol. II, 2020 |
||||||
Conferința "Conferința Științifică Internațională ”Creativitatea și dezvoltarea personală”" Iași, Moldova, 1 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
Pag. 81-85 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Currently, the education system in the Republic of Moldova is in a specific political, economic, value, demographic context and is periodically influenced by external factors: globalization, internationalization, computerization, etc. At the same time, there are continuous changes in the education system at the level of educational policies, in accordance with the political system of the Republic of Moldova: decentralization of managerial functions, financing of the system per student, reconstruction of networks of educational institutions, resizing continuous training of managers and teachers. |
||||||
Cuvinte-cheie education system, international assessments, student outcomes |
||||||
|