Percepţia muzicală – factorul de integralitate la lecția de eudcație muzicală
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
328 11
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-27 10:09
SM ISO690:2012
CALIGA, Marina. Percepţia muzicală – factorul de integralitate la lecția de eudcație muzicală. In: Creativitatea şi dezvoltarea personală: dimensiuni psihologice și filozofice, 1 octombrie 2020, Iași. Iași, România: Editura PERFORMANTICA, 2020, Ediția a-XI-a, Vol. II, pp. 39-44. ISBN 978-606-685-718-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Creativitatea şi dezvoltarea personală: dimensiuni psihologice și filozofice
Ediția a-XI-a, Vol. II, 2020
Conferința "Conferința Științifică Internațională ”Creativitatea și dezvoltarea personală”"
Iași, Moldova, 1 octombrie 2020

Percepţia muzicală – factorul de integralitate la lecția de eudcație muzicală

Musical perception - integrality factor for the music education lesson


Pag. 39-44

Caliga Marina
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 7 iunie 2021


Rezumat

From all times music had an educative impact and developed a great influence on the human sensitivity and consciousness, being at the same time an important factor of personality enriching and identification of inner balance. The problem of the integral development of the rational and the emotional - the cognitive and the affective was studied by all researchers during decades in the fields of philosophy, psychology, pedagogy, musicology etc. The human brain proves the existence of two fundamental sides of mental activity. First-rational (Ratio) and second-emotional (Emotion): the mind and the sense, the brain and the heart, the reflexive and the affective sphere. In this study we examine the musical perception concept as a factor of integrality during the music education lesson.

Cuvinte-cheie
musical perception, integrality, music education