Articolul precedent |
Articolul urmator |
328 11 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-27 10:09 |
SM ISO690:2012 CALIGA, Marina. Percepţia muzicală – factorul de integralitate la lecția de eudcație muzicală. In: Creativitatea şi dezvoltarea personală: dimensiuni psihologice și filozofice, 1 octombrie 2020, Iași. Iași, România: Editura PERFORMANTICA, 2020, Ediția a-XI-a, Vol. II, pp. 39-44. ISBN 978-606-685-718-5. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Creativitatea şi dezvoltarea personală: dimensiuni psihologice și filozofice Ediția a-XI-a, Vol. II, 2020 |
||||||
Conferința "Conferința Științifică Internațională ”Creativitatea și dezvoltarea personală”" Iași, Moldova, 1 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
Pag. 39-44 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
From all times music had an educative impact and developed a great influence on the human sensitivity and consciousness, being at the same time an important factor of personality enriching and identification of inner balance. The problem of the integral development of the rational and the emotional - the cognitive and the affective was studied by all researchers during decades in the fields of philosophy, psychology, pedagogy, musicology etc. The human brain proves the existence of two fundamental sides of mental activity. First-rational (Ratio) and second-emotional (Emotion): the mind and the sense, the brain and the heart, the reflexive and the affective sphere. In this study we examine the musical perception concept as a factor of integrality during the music education lesson. |
||||||
Cuvinte-cheie musical perception, integrality, music education |
||||||
|