Strategii de realizare a educației de gen
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
347 5
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-20 18:26
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.013 (470)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
SM ISO690:2012
TOMA, Ovidiu-Marius. Strategii de realizare a educației de gen. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 18, 1 ianuarie 2019, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2019, Vol.18, Partea 2, pp. 338-350. ISBN 978-9975-46-422-2. ISSN 1857-0267.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.
Vol.18, Partea 2, 2019
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice."
18, Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2019

Strategii de realizare a educației de gen

CZU: 37.013

Pag. 338-350

Toma Ovidiu-Marius
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 3 iunie 2021


Rezumat

Gender education is a crucial social activity for the individual and modern society. The social experiences resulting from the interaction between the individual and the group within the educational environment encourage the construction of gender and class identities by interpreting the educational standards and practices and the social interactions in schools. Creating more equal academical chances for students begins in the classroom and with the teacher. A valuable teacher is one who treats their students adequately and creates conditions where students feel free and equally able to take part. The teachers must use strategies for promoting gender sensitivity during classroom interactions like giving equal chances to both female and male students to answer questions, extending positive reinforcement to both women and men. Teachers must apply these strategies using teaching methods and learning materials that take into account the specific learning needs of female and male students.

Educația de gen reprezintă o activitate socială crucială pentru individ și pentru societatea modernă. Experiențele sociale rezultate în urma interacțiunii dintre individ și grupul educațional din care face parte duce la conturarea dimensiunii de gen și a identității clasei prin interpretarea standardelor, a politicilor educaționale și a interacțiunilor din școală. Realizarea unor oportunități cât mai echitabile de învățare pentru elevi începe în sala de clasă prin intermediul profesorului. Un profesor bun este acela care reușește să-și trateze elevii corect și care creează un mediu în care elevii se simt egali în a participa. Cadrele didactice trebuie să folosească strategii de promovare a diferențelor de gen în cadrul interacțiunilor din timpul orelor de curs prin crearea de oportunități egale atât pentru elevii de gen feminin, cât și pentru elevii de gen masculin. Pentru a realiza toate acestea, profesorii trebuie să folosească metode și mijloace care iau în considerare nevoile specifice de învățare ale tuturor elevilor, indiferent de gen.

Cuvinte-cheie
gender education, gender bias, teaching methods, teaching strategies.,

educaţie de gen, prejudecăți de gen, metode didactice, strategii didactice.