Creşterea interoperabilităţii sistemului de transport feroviar la graniţa dintre România şi Republica Moldova prin introducerea unui sistem de osii cu ecartament variabil
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
263 1
Ultima descărcare din IBN:
2022-05-29 14:20
SM ISO690:2012
BĂRBÎNŢĂ, Constantin-Ioan, IGNAT, Valentina, LORENZ, Peter, BĂRBÎNŢĂ, Andreea-Carmen. Creşterea interoperabilităţii sistemului de transport feroviar la graniţa dintre România şi Republica Moldova prin introducerea unui sistem de osii cu ecartament variabil. In: Cucuteni - 5000 Redivivus: Ştiinţe exacte şi mai puţin exacte, Ed. 6, 8-10 septembrie 2011, Chişinău. Iaşi, Bacău: Casa Editorial-Poligrafică „Bons Offices”, 2011, Ediția 6, pp. 133-139. ISBN 978-606-92832-5-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cucuteni - 5000 Redivivus: Ştiinţe exacte şi mai puţin exacte
Ediția 6, 2011
Simpozionul "Cucuteni - 5000 Redivivus: Ştiinţe exacte şi mai puţin exacte"
6, Chişinău, Moldova, 8-10 septembrie 2011

Creşterea interoperabilităţii sistemului de transport feroviar la graniţa dintre România şi Republica Moldova prin introducerea unui sistem de osii cu ecartament variabil


Pag. 133-139

Bărbînţă Constantin-Ioan12, Ignat Valentina3, Lorenz Peter3, Bărbînţă Andreea-Carmen1
 
1 Universitatea Tehnica „Gheorghe Asachi“, Iaşi,
2 Necunoscută, România,
3 Universitatea Tehnică şi Economică a Landului Saar
 
 
Disponibil în IBN: 14 mai 2021


Rezumat

Currently, between Romania and the Republic of Moldova exists a border state. Unfortunately, in the case of the rail transport, there is a border given by gauge differences between the two countries. If in the first situation it cannot be done too much, in the latter case it can be introduced a variable gauge axles system, which is reliable and safe in operation, providing a greater mobility both to freight and passenger transport by removing the deficiencies of the transhipment processes, respectively of transposition. Given the following: the fact that rail traffic will increase substantially in the next years, the existence of strong academic centers near the border, the priority of the International Union of Railways of variable gauge axles systems approval and that geographically, this difference of gauge leads to a high consumption of resources (financial, time, personnel) it can be accessed European funding for research and implementation of a variable gauge axles system. The Area Cucuteni will know, in this way, a closer and stronger integration, the different gauges being a current example of division.