Instruirea diferențiată a elevilor cu CES
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
539 77
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-27 19:24
SM ISO690:2012
DEDIU, Tatiana, DEDIU, Vitalii. Instruirea diferențiată a elevilor cu CES. In: Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii, Ed. 4, 19 octombrie 2018, Bălți. Bălți: Tipografia din Bălţi, 2018, Ediţia 4, pp. 124-127. ISBN 978-9975-3276-1-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii
Ediţia 4, 2018
Conferința "Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii"
4, Bălți, Moldova, 19 octombrie 2018

Instruirea diferențiată a elevilor cu CES


Pag. 124-127

Dediu Tatiana, Dediu Vitalii
 
Gimnaziul-Grădiniță ”Ion Dediu”, s. Rediul Mare, r. Dondușeni
 
 
Disponibil în IBN: 14 aprilie 2021


Rezumat

Differential training aims at the adaption of the teaching-learning-evaluation process to the students' possibilities. The implementation of the differentiated training requires several steps, from identifying the students to developing a differentiated and personalized curriculum. For the development of this curriculum takes account the accessibility of the content for the pupil with SEN, the selection of the working methods which are benefit for the pupil.

Cuvinte-cheie
Differential training, differentiated curriculum, student with SEN, methods and evaluation procedures