Rolul predării-învăţării gramaticii funcţionale la nivel începător (în grupele de studenţi străini)
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
246 2
Ultima descărcare din IBN:
2022-05-02 07:30
SM ISO690:2012
GĂLUŞCĂ, Lilia. Rolul predării-învăţării gramaticii funcţionale la nivel începător (în grupele de studenţi străini). In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, 7 iunie 2016, Cahul. Cahul: Tipografia "Centrografic", 2016, Vol.2, pp. 441-444. ISBN 978-9975-88-011-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei
Vol.2, 2016
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei"
Cahul, Moldova, 7 iunie 2016

Rolul predării-învăţării gramaticii funcţionale la nivel începător (în grupele de studenţi străini)


Pag. 441-444

Găluşcă Lilia
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 5 aprilie 2021


Rezumat

This article tries to highlight various issues aimed to address the grammar of the Romanian language as a foreign language from the functional perspective during the classes of Language and Communication in groups of foreign students, highlighting the following aspects: the role and place of the grammatical theme during the lesson of Romanian language, principles of approaching the grammar of the Romanian language, the algorithm of presentation of a grammatical phenomenon, etc. The paperwork not only discusses burning issues on teaching and learning the Romanian grammar as a foreign language, but also offers several solutions, established as a result of teaching activity, and highlights the role of teaching the grammar subjects to foreign students at the beginner level.