Distribuţia angrosistă a medicamentelor în Republica Moldova
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
531 47
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-24 21:22
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
615.1:339.138(478) (2)
Farmacia în general şi profesia de farmacist (184)
Probleme generale ale comerțului. Piața (820)
SM ISO690:2012
AXENTI, Daniela. Distribuţia angrosistă a medicamentelor în Republica Moldova. In: Revista Farmaceutică a Moldovei , 2019, nr. 1-4, p. 43. ISSN 1812-5077.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Farmaceutică a Moldovei
Numărul 1-4 / 2019 / ISSN 1812-5077

Distribuţia angrosistă a medicamentelor în Republica Moldova

Wholesale distribution of medicines in Republic of Moldova

CZU: 615.1:339.138(478)

Pag. 43-43

Axenti Daniela
 
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“
 
 
Disponibil în IBN: 16 martie 2021


Rezumat

Introducere. Distribuția reprezintă o componentă importantă a activității de marketing farmaceutic în asigurarea conformă cu medicamente a consumatorului. Distribuitorii angro de medicamente aplică un sistem de management al calităţii, care garantează că medicamentele furnizate sunt înregistrate în Republica Moldova, conform legislaţiei în vigoare, se evită contaminarea cu alte produse, se realizează rotaţia stocurilor depozitate și că medicamentele sunt depozitate în zone sigure și protejate. Scopul lucrării. Analiza situației existente a distribuţiei angrosiste autohtone de medicamente. Material și metode. Studiul, analiza cadrului legislativ și sinteza datelor statistice. Rezultate. Distribuția medicamentelor în Republica Moldova este efectuată prin intermediul a peste 50 de distribuitori oficiali. Regulile de Bună Practică de Distribuţie, aprobate prin ordinul MS nr.1400 din 09.12.2014, sunt implementate de 21 de distribuitori, dintre aceștea fiind - Amofarm SRL, RihPanGal Farma SRL,Vinamex SRL, Becor SRL, DitaEstFarm SRL, etc. Piaţa farmaceutică a Republicii Moldova este acoperită de canalele de distribuţie de diferite nivele și la alegerea canalului de distribuţie se iau în calcul consumatorii, medicamentele, concurenţa, întreprinderile mediatoare. Concluzii. 1. Implementarea regulilor GDP de către distribuitorii oficiali conduce la asistenţa consumatorului cu medicamente calitative, eficiente și inofensive. 2. Acoperirea pieţei farmaceutice autohtone prin canale de distribuţie include principalii indicatori – consumatorul și acoperirea geografică.

Introduction. Distribution is an important component of the pharmaceutical marketing activity, in the assurance of the consumer with medicines. The wholesale distributors of medicines apply a quality management system, which guarantees that the supplied medicines are registered in the Republic of Moldova, according to the legislation in force, avoids contamination with other products, the rotation of the stored stocks is realized and that the medicines are stored in safe and protected areas. The aim of the study. Analysis of the existing situation of the indigenous wholesale distribution of medicines. Material and methods. Study, analysis of the legislative framework and the synthesis of statistical data. Results. The distribution of medicines in the Republic of Moldova is applied through more than 50 official distributors. The rules of Good Distribution Practice, approved by the MoH order no. 1400 from 09.12.2014, are implemented by 21 distributors, of which are - Amofarm LTD, RihPanGal Farma LTD, Vinamex LTD, Becor LTD, DitaEstFarm LTD, etc. The pharmaceutical market of the Republic of Moldova is covered by the distribution channel of different levels and at the choice of the distribution channel is considering the consumers, medicines, competition, mediating companies. Conclusions. 1. The implementation of GDP by official distributors leads to consumer assistance with qualitative, efficient and harmless medicines. 2. The coverage of the domestic pharmaceutical market through distribution channels includes the main indicators - the consumer and the geographical coverage.

Cuvinte-cheie
distribuţie, medicament, producători, canal de distribuţie, marketing,

distribution, medicines, manufacturers, distribution channel, marketing