Articolul precedent |
Articolul urmator |
233 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-08-02 16:51 |
SM ISO690:2012 IAVORSCHI, Corina. Configurații ale creativității în literatura română din basarabia. Momentul postbelic. In: Orientări actuale în cercetarea doctorală, Ed. 7, 7 decembrie 2017, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Tipografia "Indigou Color", 2017, Ediţia 7, pp. 52-53. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Orientări actuale în cercetarea doctorală Ediţia 7, 2017 |
||||||
Colocviul "Orientări actuale în cercetarea doctorală" 7, Bălți, Moldova, 7 decembrie 2017 | ||||||
|
||||||
Pag. 52-53 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Noțiunea de „creativitate” vizează diverse sectoare ale științei. Descoperită de psihologi, aceasta s-a extins în multe alte domenii ca: pictură, muzică, sculptură, teatru, lingvistică, literatură, didactică, filozofie, etică, știință, politică, economie, marketing, tehnică ș. a. Ne-am propus în cele ce urmează să analizăm acest concept demarând cu „creativitatea socială” și țintind spre analiza „creativității artistice”, în special a celei literare. Orice epocă literară are o literatură standard a momentului. Literatura standard din Basarabia postbelică era așa numita – literatură proletcultistă – o literatură osificată, a cărei scop era moartea literaturii din toate timpurile. Un poet sau un romancier nu repetă nici activitatea nici creativitatea predecesorului său. Adevărații creatori se angajează într-un experiment literar care, nu întotdeauna ce este drept, rezultă cu depășirea standardelor prestabilite, astfel lărgind hotarele literaturii și totodată ale definiției acesteia. Creativitatea se găsește în ecuația: eu, creatorul de astăzi, adaug ceva literaturii de ieri, astfel reușesc să țin ideea de literatură în viață indiferent de contextul istoric și literar în care scriu. |
||||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-124114</cfResPublId> <cfResPublDate>2017</cfResPublDate> <cfVol>Ediţia 7</cfVol> <cfStartPage>52</cfStartPage> <cfISBN></cfISBN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/124114</cfURI> <cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Configurații ale creativității în literatura română din basarabia. Momentul postbelic</cfTitle> <cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'><p>Noțiunea de „creativitate” vizează diverse sectoare ale științei. Descoperită de psihologi, aceasta s-a extins în multe alte domenii ca: pictură, muzică, sculptură, teatru, lingvistică, literatură, didactică, filozofie, etică, știință, politică, economie, marketing, tehnică ș. a. Ne-am propus în cele ce urmează să analizăm acest concept demarând cu „creativitatea socială” și țintind spre analiza „creativității artistice”, în special a celei literare. Orice epocă literară are o literatură standard a momentului. Literatura standard din Basarabia postbelică era așa numita – literatură proletcultistă – o literatură osificată, a cărei scop era moartea literaturii din toate timpurile. Un poet sau un romancier nu repetă nici activitatea nici creativitatea predecesorului său. Adevărații creatori se angajează într-un experiment literar care, nu întotdeauna ce este drept, rezultă cu depășirea standardelor prestabilite, astfel lărgind hotarele literaturii și totodată ale definiției acesteia. Creativitatea se găsește în ecuația: eu, creatorul de astăzi, adaug ceva literaturii de ieri, astfel reușesc să țin ideea de literatură în viață indiferent de contextul istoric și literar în care scriu.</p></cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2017T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2017T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-55240</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2017T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-55240</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-55240-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2017T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Iavorschi</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Corina</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> </CERIF>