Asistența logopedică: actualitate și orizonturi
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
473 41
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-24 15:50
SM ISO690:2012
OLĂRESCU, Valentina. Asistența logopedică: actualitate și orizonturi. In: Asistenţa logopedică: actualitate şi orizonturi, 22-23 noiembrie 2018, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2019, pp. 14-18. ISBN 978-9975-46-403-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Asistenţa logopedică: actualitate şi orizonturi 2019
Conferința "Asistenţa logopedică: actualitate şi orizonturi"
Chişinău, Moldova, 22-23 noiembrie 2018

Asistența logopedică: actualitate și orizonturi


Pag. 14-18

Olărescu Valentina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 27 februarie 2021


Rezumat

Obiectivele activității logopezilor se extind și sunt nevoiți să activizeze și stimuleze limbajul, nu doar să corecteze pronunția, așa cum a fost în trecut, când se lucra cu copii cu dezvoltare tipică, care au alt spectru de tulburări. Depășirea și ameliorarea tulburărilor de limbaj se produce paralel sau concomitent cu a celor psihice și neurologice, astfel că intervenția este globală, asupra tuturor deficitelor. Logopezii interacționează alți specialiști pentru a interveni polimodal. In lucrare este prezentat traseul intervenției complexe al procesului de reabilitare al copiilor cu tulburari multiple, dar si de limbaj, structurat pe câteva paliere paralele: intervenția psihologico-pedagogico-logopedică, tratamentul medical și terapia nemidicamentoasă.

The goals of the logopoic activity are expanding and need to activate / stimulate language, not just to correct pronunciation, as it was in the past, when working with children with typical development who have another spectrum of disorder. Thus, overcoming and alleviating language disorders occurs in parallel or concomitantly with psychological and neurological ones, so that intervention is global over all deficits. That is why the logopedies interact with other specialists to intervene in the polymodal way. In the paper is presented the route of complex intervention of the rehabilitation process of children with multiple disorders but also language, structured on several parallel levels: psychological-pedagogical-speech therapy, medical treatment and non-medication therapy.

Cuvinte-cheie
limbaj, terapii, tulburări multiple, tulburări complexe de limbaj,

language, therapies, multiple disorders, complex language disorders