Situațiile complexe – mediu de dezvoltare a competențelor matematice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
285 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-23 21:29
SM ISO690:2012
CERNEI, Andriana. Situațiile complexe – mediu de dezvoltare a competențelor matematice. In: Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare, Ed. 2, 27 aprilie 2018, Bălți. Bălți: Tipografia din Bălţi, 2018, Ediția 2-a, pp. 322-330. ISBN 978-9975-3260-0-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare
Ediția 2-a, 2018
Conferința "Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare"
2, Bălți, Moldova, 27 aprilie 2018

Situațiile complexe – mediu de dezvoltare a competențelor matematice


Pag. 322-330

Cernei Andriana
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 10 februarie 2021


Rezumat

The article presents different approaches to competences as final outcomes (educational outcomes). There is a brief analysis of the definitions of competence, proposed by autochthonous authors and others authors over the world. The correlation between the competences and the finalities of the training is discussed. Forming skills specific to the field of science requires an evolving systemic approach, with the aim of developing previously acquired acquisitions. The level of the obtained results, which determines the quality of the finalities, depends on the professionalism of the teaching staff, the methodology applied for the successful realization of the educational process.