Manifestări emoționale la preșcolarii cu tulburări de limbaj
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
579 0
SM ISO690:2012
PONOMARI, Dorina, OLĂRESCU, Valentina. Manifestări emoționale la preșcolarii cu tulburări de limbaj. In: Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv, 10 decembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, pp. 163-169. ISBN 978-9975-46-480-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv 2020
Conferința "Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv"
Chişinău, Moldova, 10 decembrie 2020

Manifestări emoționale la preșcolarii cu tulburări de limbaj


Pag. 163-169

Ponomari Dorina, Olărescu Valentina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 13 ianuarie 2021


Rezumat

Vârsta preșcolară prezintă perioada cea mai importantă în devenirea psihicului uman, este o perioadă foarte scurtă din viața unei persoane, dar primii șapte ani sunt decisivi în constituirea personalității, dezvoltarea în această perioadă este mai rapidă ca niciodată. Prezența tulburărilor de limbaj la vârsta copilăriei va perturba evoluția normală a dezvoltării psihice și sfera emoțională va căpăta trăsături specifice care îl va împiedica pe copil să-și dezvolte mecanisme de reglare emoțională și comportamentală. În acest caz logopedul va ajusta programul de intervenție logopedică și va acorda asistența psiho-logopedică pentru a contribui la armonizarea dezvoltării copilului.

Дошкольный возраст - важнейший период в развитии психики человека, это очень короткий период в жизни человека, но первые семь лет имеют решающее значение для построения личности, развитие в этот период идет быстрее, чем когда-либо. Наличие речевых нарушений негативно отражается на психическое развитие ребенка, и эмоциональная сфера приобретет специфические черты, которые не позволяют ребенку развить механизмы эмоциональной и поведенческой регуляции. В этом случае логопед должен адаптировать программу логопедического вмешательства и оказать психолого-логопедическую помощь ребенку, чтобы способствовать гармонизации развитие ребенка.

Preschool age is the most important period in the development of the human psyche, it is a very short period in a person's life, but the first seven years are decisive in building the personality, development in this period is faster than ever. The presence of language disorders in childhood will disrupt the normal evolution of mental development and the emotional sphere will acquire specific features that will prevent the child from developing mechanisms of emotional and behavioral regulation. In this case, the speech therapist will adjust the speech therapy intervention program and will provide psycho-speech therapy assistance to help harmonize the child's development.