Articolul precedent |
Articolul urmator |
304 0 |
SM ISO690:2012 USATÎI, Larisa. Metodologia formării competenţei de pronunţie la studenţi (monoftongul posterior englez [u]). In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: Materialele conferinței științifice anuale a profesorilor și cercetătorilor UPS „Ion Creangă”, Ed. Seria XXI, 22-23 martie 2018, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2018, Seria 20, Vol.1, pp. 279-289. ISBN 978-9975-46-374-4; 978-9975-46-375-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului Seria 20, Vol.1, 2018 |
||||||
Conferința "Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului" Seria XXI, Chișinău, Moldova, 22-23 martie 2018 | ||||||
|
||||||
Pag. 279-289 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The article touches upon the methodology of developing the students' pronunciation competence of the English back monophthong [u] in comparison with the Romanian one. The technology for the development of the pronunciation competence of the back monophthong forsees three stages of teaching-learning the pronunciation. For the efficient formation of the pronunciation competence a number of principles should be kept to such as: the principle of motivation; conscious learning; consecutiveness and others. Exercising/drilling is the main didactical-methodical unit for learning foreign languages. For this purpose, it is necessary to elaborate and use a system of exercises to correspond the objectives and stages of learning English. |
||||||
|