Metodologia formării competenţei de pronunţie la studenţi (monoftongul posterior englez [u])
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
304 0
SM ISO690:2012
USATÎI, Larisa. Metodologia formării competenţei de pronunţie la studenţi (monoftongul posterior englez [u]). In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: Materialele conferinței științifice anuale a profesorilor și cercetătorilor UPS „Ion Creangă”, Ed. Seria XXI, 22-23 martie 2018, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2018, Seria 20, Vol.1, pp. 279-289. ISBN 978-9975-46-374-4; 978-9975-46-375-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului
Seria 20, Vol.1, 2018
Conferința "Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului"
Seria XXI, Chișinău, Moldova, 22-23 martie 2018

Metodologia formării competenţei de pronunţie la studenţi (monoftongul posterior englez [u])


Pag. 279-289

Usatîi Larisa
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 11 ianuarie 2021


Rezumat

The article touches upon the methodology of developing the students' pronunciation competence of the English back monophthong [u] in comparison with the Romanian one. The technology for the development of the pronunciation competence of the back monophthong forsees three stages of teaching-learning the pronunciation. For the efficient formation of the pronunciation competence a number of principles should be kept to such as: the principle of motivation; conscious learning; consecutiveness and others. Exercising/drilling is the main didactical-methodical unit for learning foreign languages. For this purpose, it is necessary to elaborate and use a system of exercises to correspond the objectives and stages of learning English.