Abordarea paradigmatică a formării profesionale iniţiale a cadrelor didactice
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
400 2
Ultima descărcare din IBN:
2023-05-28 20:19
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091 (482)
Organizarea instruirii (533)
SM ISO690:2012
BÎRSAN, Elena. Abordarea paradigmatică a formării profesionale iniţiale a cadrelor didactice. In: Artă şi Educaţie Artistică , 2016, nr. 1(27), pp. 43-48. ISSN 1857-0445.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Artă şi Educaţie Artistică
Numărul 1(27) / 2016 / ISSN 1857-0445

Abordarea paradigmatică a formării profesionale iniţiale a cadrelor didactice

Paradigmatic approach of initial professional training of teachers

CZU: 37.091

Pag. 43-48

Bîrsan Elena
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 10 ianuarie 2021


Rezumat

The article in question reflects the aspect of initial teacher training. The issue of teacher training has become, similar to what the specialists in the field have considered, beginning with the early period of the 21st century, an essential element not only for educa-tional systems but also for all contemporary societies. A society with a recognized culture and civilization is formed and develops through a healthy education.

Cuvinte-cheie
training, initial training, teacher, educational system, professionalism