Premise multiaspectuale ale integrării copiilor cu dizabilități în mediul social
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
478 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-10 12:49
SM ISO690:2012
CIUBOTARU, Natalia. Premise multiaspectuale ale integrării copiilor cu dizabilități în mediul social. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: Materialele conferinței științifice anuale a profesorilor și cercetătorilor UPS „Ion Creangă”, Ed. Seria XXI, 22-23 martie 2018, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2018, Seria 20, Vol.1, pp. 124-134. ISBN 978-9975-46-374-4; 978-9975-46-375-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului
Seria 20, Vol.1, 2018
Conferința "Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului"
Seria XXI, Chișinău, Moldova, 22-23 martie 2018

Premise multiaspectuale ale integrării copiilor cu dizabilități în mediul social


Pag. 124-134

Ciubotaru Natalia
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 10 ianuarie 2021


Rezumat

The social integration of children with disabilities is an element of utmost importance for our society as well as for Europe. The issue of social integration of children with disabilities is considered, from the perspective of human rights, to the promotion of the democratic principle of equal opportunities in the entire social environment. Moreover, the social integration of children with disabilities contributes to the establishment of an optimal model of successful integration, to understanding the role of these people in the balanced and harmonious evolution of society, promoting the idea of equality of equal opportunities and ensuring socialization through tolerance, non-discrimination.