Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-31 18:41 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.3.036:741+37.035.3 (1) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2126) |
Desen. Design. Artă aplicată și meserii de artă (341) |
![]() MOLDOVEAN, Tatiana, BLAJA-VITCOVSCHII, Ala. Aspecte ale proiectării şi implimentării activităţilor extracurriculare aferente disciplinelor educaţie plastică şi educaţie tehnologică în ciclul primar. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.2, pp. 328-334. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-451-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 22, Vol.2, 2020 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 373.3.036:741+37.035.3 | ||||||
Pag. 328-334 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
The complexity of the educational process the multitude of finalities that targets on them, but also the diversity of students' interests and needs, requires the use of a wide range of instructive-educational activities in order to comprehensively develop of the personality. In the 21st century, the development of the concepts of formal and non-formal education has allowed the recognition of the equivalent status of school and extracurricular educational activity with that of formal education from the perspective of equal contribution to the child's personality development and social integration. The extracurricular activities related to the disciplines of plastic education and technological education in the primary cycle, carried out in the student's free time do not change a system of values, contradict the curricular education, but complete it, making it more attractive and effective for students. |
||||||
Cuvinte-cheie extracurricular activities, planning, implementation, teaching strategies, extracurricular educational activity, plastic education, technological education |
||||||
|
Google Scholar Export
<meta name="citation_title" content="Aspecte ale proiectării şi implimentării activităţilor extracurriculare aferente disciplinelor educaţie plastică şi educaţie tehnologică în ciclul primar"> <meta name="citation_author" content="Moldovean Tatiana"> <meta name="citation_author" content="Blaja-Vitcovschii Ala"> <meta name="citation_publication_date" content="2020"> <meta name="citation_collection_title" content="Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"> <meta name="citation_volume" content="Seria 22, Vol.2"> <meta name="citation_firstpage" content="328"> <meta name="citation_lastpage" content="334"> <meta name="citation_pdf_url" content="https://ibn.idsi.md/sites/default/files/imag_file/328-334_2.pdf">