Articolul precedent |
Articolul urmator |
359 14 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-28 13:19 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.013(498) (3) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934) |
SM ISO690:2012 SOVA, Simona-Andreea. Unitatea epistemologică a pedagogiei. Contribuția lui Ștefan Bârsănescu (1895-1984). In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.2, pp. 232-238. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-451-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 22, Vol.2, 2020 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.013(498) | ||||||
Pag. 232-238 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Our study has as general objective the analysis of the way in which Ștefan Bârsănescu (1895-1994) analyzes the process of constituting pedagogy as a specialized science in the study of education, training, education. At this level, the author, asserted at the level of modern (interwar) and postmodern / contemporary pedagogy (after 1960-1970), considers the epistemological unity of pedagogy that can be ensured by elaborating and articulating the fundamental concepts of pedagogy that define the object of specific study and specific research methodology. The highlighting of the quality of Ștefan Bârsănescu, as a representative of philosophical pedagogy, affirmed in the modern (interwar) and postmodern, contemporary historical era (after 1960-1970) and the rearrangement of Ștefan Bârsănescu's work from the perspective of the history of pedagogy and pedagogy history. |
||||||
Cuvinte-cheie historical pedagogy, education, epistemology, philosophy, History of pedagogy |
||||||
|