Articolul precedent |
Articolul urmator |
675 35 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-06-30 12:42 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
165.0+37.0 (1) |
Logică. Epistemologie. Teoria cunoașterii. Metodologie (152) |
Educație (14334) |
SM ISO690:2012 SOVA, Simona-Andreea. Criterii epistemologice necesare pentru realizarea unității pedagogiei contemporane ca știință, de Ștefan Bârsănescu. In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, 5 iunie 2020, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu‖ din Cahul, 2020, Vol.7, Partea 2, pp. 119-124. ISBN 978-9975-88-060-2. ISSN ISSN 2587-3563 E-ISSN 2587-3571. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei Vol.7, Partea 2, 2020 |
||||||
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei" Cahul, Moldova, 5 iunie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 165.0+37.0 | ||||||
Pag. 119-124 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Cercetarea istorică va semnala apariția, în timp, a două categorii de științe, cu statut diferit, datorită stadiului diferit atins în procesul de maturizare epistemologică: a) științe emancipate, care au devenit deja autonome prin clarificarea obiectului de studiu specific și a metodologiei de cercetare specifică; b) științe aflate în „stare de nedemnitate” (Bacon), „care au întârziat procesul lor de întemeiere” (ca științe autonome), rămase, din această cauză, „în situație de inferioritate gnoseologică în raport cu științele emancipate”. Printre aceste „științe” întârziate din punct de vedere epistemologic, se află și pedagogia. Lipsa sa de unitate este cauză și sursă a haosului din practica pedagogică. Pentru a putea rezolva o problemă atât de complexă, Ștefan Bârsănescu utilizează metoda de cercetare istorică, dar nu doar în sens istoriografic, ci la nivel de pedagogie istorică. |
||||||
Cuvinte-cheie pedagogie istorică, ştiinţă, epistemologie, historical pedagogy, science, epistemology |
||||||
|