Immersing into the Past: An Augmented Reality Method to Link Tangible and Intangible Heritage
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
697 7
Ultima descărcare din IBN:
2023-10-15 11:24
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
[008+904]:004(498) (1)
Civilizație. Cultură. Progres (818)
Vestigii culturale ale diferitelor perioade istorice (142)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4184)
SM ISO690:2012
GHEORGHIU, Dragos, ȘTEFAN, Livia. Immersing into the Past: An Augmented Reality Method to Link Tangible and Intangible Heritage. In: Plural. History, Culture, Society, 2020, nr. 2, pp. 91-102. ISSN 2345-1262.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Plural. History, Culture, Society
Numărul 2 / 2020 / ISSN 2345-1262 /ISSNe 2345-184X

Immersing into the Past: An Augmented Reality Method to Link Tangible and Intangible Heritage

Imersarea în trecut: o metodă de Realitate Augmentata pentru a integra patrimoniul material cu cel imaterialt.

CZU: [008+904]:004(498)

Pag. 91-102

Gheorghiu Dragos12, Ștefan Livia
 
1 National University of Arts, Bucharest,
2 University of Coimbra
 
 
Disponibil în IBN: 14 decembrie 2020


Rezumat

The current IT and digital technologies such as Mobile Augmented Reality (MAR) enable the overlap of digital and real world information in relation with a topic, in an engaging and efficient manner, and therefore can be used to store intangible heritage and to study it in the context as well. The current paper refers to such an augmentation of cultural information, performed at the Kallatis site, whose ruins, at present mostly covered by the modern town, do not offer sufficient information on the complexity of the Greek civilization. The implementation of a MAR application consisted in defining several points of interest of the important local archaeologic discoveries, which can trigger, for the visitors using our application, an augmentation of the historical site with images and videos. With the current research work, the authors propose and demonstrate that a mobile MAR application can constitute a modern method for providing visitors with an immersive and holistic experience for understanding the local material and intangible heritage.

Actualele tehnologii informatice și digitale, cum ar fi realitatea augmentată mobilă (MAR), permit suprapunerea informațiilor digitale și reale în relație cu un subiect, într-un mod captivant și eficient și, prin urmare, pot fi utilizate pentru a stoca patrimoniul intangibil și pentru a-l studia , de asemenea, în context. Lucrarea actuală se referă la o astfel de extindere a informațiilor culturale, efectuată la situl Kallatis, ale cărui ruine, astăzi acoperite în cea mai mare parte de orașul modern, nu oferă suficiente informații despre complexitatea civilizației grecești. Implementarea aplicației MAR constă în definirea mai multor puncte de interes ale descoperirilor arheologice locale importante, care pot declanșa, pentru vizitatorii care folosesc aplicația noastră, o augmentare a sitului istoric cu imagini și videoclipuri. Prin cercetarea întreprinsă, autorii propun și demonstrează că o aplicație MAR mobilă poate constitui o metodă modernă de a oferi vizitatorilor o experiență imersivă și holistică pentru înțelegerea patrimoniului material și imaterial local.

Cuvinte-cheie
intangible heritage, Mobile Augmented Reality, immersion, Points of Interest, Re-enactment,

patrimoniu imaterial, realitate augmentată mobilă, imersare, puncte de interes, reconstituire