Motor cu ardere internă în 4 timpi cu raport de comprimare variabil
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
614 27
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-15 22:08
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
621.435.1 (2)
Motoare termice (cu excepția motoarelor cu abur) (84)
SM ISO690:2012
STAVER, Vasile. Motor cu ardere internă în 4 timpi cu raport de comprimare variabil. In: Ştiinţa în Nordul Republicii Moldova: realizări, probleme, perspective, 26-27 iunie 2019, Bălți. Balti, Republic of Moldova: Tipogr. „Indigou Color”, 2020, Ediția 4, pp. 357-360. ISBN 978-9975-3382-6-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Ştiinţa în Nordul Republicii Moldova: realizări, probleme, perspective
Ediția 4, 2020
Conferința "Ştiinţa în Nordul Republicii Moldova: realizări, probleme, perspective"
Bălți, Moldova, 26-27 iunie 2019

Motor cu ardere internă în 4 timpi cu raport de comprimare variabil

CZU: 621.435.1

Pag. 357-360

Staver Vasile
 
Colegiul Tehnic Feroviar din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 23 noiembrie 2020


Rezumat

The traditional diesel engine can be modified as it can run on diesel and gasoline. The changes consist of the following: 1. In addition to the inlet valve 5 and outlet valve 6 of the gas distribution system, an additional valve, called by the blower 7, is introduced (fig.1.) which communicates the combustion chamber with the exhaust manifold. 2. The fuel injector shall be adapted to inject both diesel and gasoline into the combustion chamber, or have a dual construction, for both diesel and gasoline injection. 3. In addition the diesel engine must also be equipped with an ignition system, which could be activated when running on petrol. The spark plug could thus be built with two destinations, for starting gas heating and for the production of electric spark in case of gasoline engine operation.

Cuvinte-cheie
modified engine, additional valve, dual construction, two destinations, diesel and gasoline, variable compression ratio, lower fuel consumption, longer operating life