Rolul imaginii de sine în dezvoltarea competenţei de a învăţa să înveţi
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
681 60
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-18 13:27
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.923.2+37.015.3 (5)
Psihologie (3397)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
SM ISO690:2012
IGNAT, Elena. Rolul imaginii de sine în dezvoltarea competenţei de a învăţa să înveţi. In: Educația: factor primordial în dezvoltarea societății, 9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, 2020, pp. 262-267. ISBN 978-9975-48-178-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația: factor primordial în dezvoltarea societății 2020
Conferința "Educația: factor primordial în dezvoltarea societății"
Chişinău, Moldova, 9 octombrie 2020

Rolul imaginii de sine în dezvoltarea competenţei de a învăţa să înveţi

CZU: 159.923.2+37.015.3

Pag. 262-267

Ignat Elena
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 9 octombrie 2020


Rezumat

This article involves theoretical analysis of the concept of self-image and its importance in developing the ability of learning to learn. Learning is a natural process but the desire to explore and assimilate are innate. Developing the ability of learning to learn for children has a major importance because it allows them to be adapted to the permanent changes that are taking place in society.Self-image is a structure that includes descriptions of aspects of the individual’s experience – aspirations, feelings, emotions, interests, abilities, skills, qualities and flaws, in conclusion of the list of all activities. In the formation of self-image the consciousness of own efficiency plays an extremely important role because it determines to the subject a particular motivational value, which in turn leads to an appreciable increase of the level of aspiration, considerably increases the perseverance and the investment of effort in the longer term.