Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
666 60 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-11 21:51 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.091 (482) |
Organizarea instruirii (533) |
SM ISO690:2012 CRISTEA, Sorin. Şcoala altfel în era globalizării. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2020, nr. 4(122), pp. 53-56. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4057004 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 4(122) / 2020 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4057004 | ||||||
CZU: 37.091 | ||||||
Pag. 53-56 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Şcoala altfel promovată în era globalizării reprezintă o formă specială de educaţie/instruire nonformală. Are ca funcţie generală formarea-dezvoltarea capacităţii elevilor de învăţare/autoînvăţare în condiţii de cooperare, colaborare, parteneriat. Scopul general vizează formarea-dezvoltarea educatului pentru adaptarea la condiţii de schimbare, tipice în societatea postmodernă informaţională, bazată pe cunoaştere. Conţinuturile promovate în cadrul unor structuri de organizare deschise şi metodologia de realizare sunt concepute în acord cu scopul general, dezvoltat prin obiective specifice, operaţionalizate în cadrul fiecărei activităţi concrete. Problemele teoretice speciale, clarificate în procesul de definire şi analiză a conceptului pedagogic operaţional de „Şcoală altfel”, au vizat tipul de: a) curriculum reprezentat – nonformal, abordat global, raportat la curriculumul formal şi deschis spre curriculumul informal; b) competenţe transversale, susţinute prin cunoştinţe de bază, teoretice (a ști) – aplicative (a ști să faci) – condiţionale/atitudinale (a ști să fii), integrate intradisciplinar, interdisciplinar, pluri/multidisciplinar şi transdisciplinar. |
||||||
Cuvinte-cheie competenţe: cunoştinţe teoretice (a ști) – aplicative (a ști să faci) – condiţionale/atitudinale (a ști să fii), curriculum şcolar global, educaţie/instruire nonformală, sistem de învăţământ deschis, era globalizării, societatea postindustrială, informaţională, bazată pe cunoaştere, competences: theoretical knowledge (knowing) – applied (knowing to do) – conditional/attitudinal (knowing to be), global school curriculum, non-formal education/training, open education system, the age of globalization, post-industrial, informational, knowledge-based society |
||||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-111228</cfResPublId> <cfResPublDate>2020-10-05</cfResPublDate> <cfVol>122</cfVol> <cfIssue>4</cfIssue> <cfStartPage>53</cfStartPage> <cfISSN>1810-6455</cfISSN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/111228</cfURI> <cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Şcoala altfel în era globalizării</cfTitle> <cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>competenţe: cunoştinţe teoretice (a ști) – aplicative (a ști să faci) – condiţionale/atitudinale (a ști să fii); curriculum şcolar global; educaţie/instruire nonformală; sistem de învăţământ deschis; era globalizării; societatea postindustrială; informaţională; bazată pe cunoaştere; competences: theoretical knowledge (knowing) – applied (knowing to do) – conditional/attitudinal (knowing to be); global school curriculum; non-formal education/training; open education system; the age of globalization; post-industrial; informational; knowledge-based society</cfKeyw> <cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'><p>Şcoala altfel promovată în era globalizării reprezintă o formă specială de educaţie/instruire nonformală. Are ca funcţie generală formarea-dezvoltarea capacităţii elevilor de învăţare/autoînvăţare în condiţii de cooperare, colaborare, parteneriat. Scopul general vizează formarea-dezvoltarea educatului pentru adaptarea la condiţii de schimbare, tipice în societatea postmodernă informaţională, bazată pe cunoaştere. Conţinuturile promovate în cadrul unor structuri de organizare deschise şi metodologia de realizare sunt concepute în acord cu scopul general, dezvoltat prin obiective specifice, operaţionalizate în cadrul fiecărei activităţi concrete. Problemele teoretice speciale, clarificate în procesul de definire şi analiză a conceptului pedagogic operaţional de „Şcoală altfel”, au vizat tipul de: a) curriculum reprezentat – nonformal, abordat global, raportat la curriculumul formal şi deschis spre curriculumul informal; b) competenţe transversale, susţinute prin cunoştinţe de bază, teoretice (a ști) – aplicative (a ști să faci) – condiţionale/atitudinale (a ști să fii), integrate intradisciplinar, interdisciplinar, pluri/multidisciplinar şi transdisciplinar.</p></cfAbstr> <cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'><p>The “School Otherwise”, promoted in the age of globalization, represents a special form of non-formal education/training. Its general function is to develop students’ capacities for learning/self-instruction in conditions involving cooperation, collaboration, and partnership. The general aim concerns the training/educational development of the student in view of his/her adaptation to the conditions of change, which are typical for the knowledge-based postmodern informational society. The contents promoted within open organizational structures and the implementation methodology are designed in accordance with the general purpose, developed through specific objectives, which are operationalized within each specific activity. The special theoretical problems, clarified in the process of defining and analyzing the operational pedagogical concept of “School ‘Otherwise’”, concern the type of: a) represented curriculum – non-formal, approached globally, related to the formal curriculum and open to the informal curriculum; b) transversal competences, supported by basic, theoretical knowledge (knowing) – applied (knowing to do) – conditional/attitudinal (knowing to be), which are integrated in a intradisciplinary, interdisciplinary, pluri-/multidisciplinary, and transdisciplinary manner.</p></cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2020-10-05T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2020-10-05T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-19641</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2020-10-05T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> <cfFedId> <cfFedIdId>ibn-doi-111228</cfFedIdId> <cfFedId>10.5281/zenodo.4057004</cfFedId> <cfStartDate>2020-10-05T24:00:00</cfStartDate> <cfFedId_Class> <cfClassId>31d222b4-11e0-434b-b5ae-088119c51189</cfClassId> <cfClassSchemeId>bccb3266-689d-4740-a039-c96594b4d916</cfClassSchemeId> </cfFedId_Class> <cfFedId_Srv> <cfSrvId>5123451</cfSrvId> <cfClassId>eda2b2e2-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>5a270628-f593-4ff4-a44a-95660c76e182</cfClassSchemeId> </cfFedId_Srv> </cfFedId> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-19641</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-19641-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2020-10-05T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Cristea</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Sorin</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> <cfSrv> <cfSrvId>5123451</cfSrvId> <cfName cfLangCode='en' cfTrans='o'>CrossRef DOI prefix service</cfName> <cfDescr cfLangCode='en' cfTrans='o'>The service of issuing DOI prefixes to publishers</cfDescr> <cfKeyw cfLangCode='en' cfTrans='o'>persistent identifier; Digital Object Identifier</cfKeyw> </cfSrv> </CERIF>