Originile scolii de belle arte – traditiile scolii academice europene (V. Ocusco, A. Plamadeala si A. Baillayre)
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
507 6
Ultima descărcare din IBN:
2023-07-25 22:23
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
94(478):73 (9)
Istoria Moldovei. Republica Moldova (67)
Istoria Americii de Nord. Americii Centrale (5922)
SM ISO690:2012
CLAPATIUC, Alexandra. Originile scolii de belle arte – traditiile scolii academice europene (V. Ocusco, A. Plamadeala si A. Baillayre). In: Istorie, etnografie și spiritualitate în viziunea personalităților basarabene din a doua jum. a sec. al XIX-lea – prima jum. a sec. al XX-lea.: In memoriam academician Iustin Frățiman (150 de ani de la naștere), Ed. 1, 24 septembrie 2020, Chișinău. Chişinău: Revista Curier Medical, 2020, Vol.64, p. 23. ISBN 978-9975-3300-4-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Istorie, etnografie și spiritualitate în viziunea personalităților basarabene din a doua jum. a sec. al XIX-lea – prima jum. a sec. al XX-lea.
Vol.64, 2020
Conferința "Istorie, etnografie și spiritualitate în viziunea personalităților basarabene din a doua jum. a sec. Al xix-lea – prima jum. a sec. al xx-lea"
1, Chișinău, Moldova, 24 septembrie 2020

Originile scolii de belle arte – traditiile scolii academice europene (V. Ocusco, A. Plamadeala si A. Baillayre)

CZU: 94(478):73

Pag. 23-23

Clapatiuc Alexandra12
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Liceul Academic de Arte Plastice „Igor Vieru”, Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 1 octombrie 2020


Rezumat

Articolul abordează fenomenul constituirii educației instituționale în arte plastice în Basarabia, pe fundalul problematicii general-europene, în contextul asimilării tradițiilor Școlii academice în arte plastice la intersecția secolelor XIX și XX. În aceeași ordine de idei, articolul elucidează acest fenomen cultural prin prisma a trei personalități marcante ce au stat la originile constituirii educației artistice, precum V. Ocușco, A. Plămădeală și A. Baillayre, urmărind formația acestora și, în speță, aspecte relevabile de organizare, funcționare și viziune asupra educației artistice.