Soluţionarea conflictelor prin mediere în administraţia publică
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
919 121
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-14 18:15
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
35:316.775.3 (1)
Administrație publică. Conducere administrativă. Armată. Artă militară (2627)
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (790)
SM ISO690:2012
ZELENSCHI, Angela. Soluţionarea conflictelor prin mediere în administraţia publică. In: Administrarea Publică, 2020, nr. 3(107), pp. 18-34. ISSN 1813-8489. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3996005
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Administrarea Publică
Numărul 3(107) / 2020 / ISSN 1813-8489

Soluţionarea conflictelor prin mediere în administraţia publică

Conflict resolution through mediation in public administration

Посредничество в разрешении конфликтов в государственном управлении

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3996005
CZU: 35:316.775.3

Pag. 18-34

Zelenschi Angela
 
Academia de Administrare Publică, Republica Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 13 septembrie 2020


Rezumat

The article argues that mediation, in its essence, is a mechanism for social development, and solving problems in the public administration system through mediation contributes to organizational change and personal development of civil servants. The problem under investigation is to identify the factors that determine the final states of the social costs and benefits of the parties involved in the conflict and the methods of effective conflict management. According to the specified research problem, the conceptions about conflict are reviewed, which serve as a support for the steps taken in the analysis of the phenomenon of conflict in the public administration. The paper describes the elements of the conflict phenomenon and conflict management styles and states that the constructive approach to conflict resolution, based on active action strategy and the application of the win/win principle, is a mechanism that offers the possibility to change the current conflict situation and improve the decision-making process.

În articol se argumentează ideea că medierea, în esenţa sa, reprezintă un mecanism de dezvoltare socială, iar rezolvarea problemelor din sistemul administraţiei publice prin mediere contribuie la schimbarea organizaţională şi dezvoltarea personală a funcţionarilor publici. Problema supusă cercetării este identificarea factorilor care determină stările finale ale costurilor și beneficiilor sociale ale părților implicate în conflict și a metodelor de gestionare eficientă a conflictelor. În conformitate cu problema de cercetare specificată se trec în revistă concepţiile despre conflict, care servesc drept suport pentru demersurile întreprinse în analiza fenomenului conflictului în administraţia publică. În lucrare se descriu elementele fenomenului conflictual şi stilurile de gestiune a conflictelor și se afirmă că abordarea constructivă în soluţionarea conflictelor, întemeiată pe strategia activă de acţiune şi aplicarea principiului câştig/câştig reprezintă un mecanism, care oferă posibilitatea de schimbare a situaţiei conflictuale curente şi de îmbunătăţire a procesului decizional. ceea ce contribuie esenţial la dialogul social şi transformarea reală a administraţiei publice.

Cuvinte-cheie
mediation, conflict, constructive conflict resolution, problem-solving mediation, transformative mediation, Public administration,

mediere, conflict, soluţionare constructivă a conflictelor, mediere de rezolvare a problemelor, mediere transformativă, administraţie publică