Articolul precedent |
Articolul urmator |
472 17 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-12-04 20:36 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
[37.015.3:316.624] (1) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934) |
Psihologie socială (983) |
SM ISO690:2012 BACIU, Inga. Rolul psihologului în reglarea conduitelor deviante şcolare. In: Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică, Ed. 9, 11 octombrie 2019, Bălți. Bălți: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2019, Ediția 9, pp. 136-144. ISBN 978-9975-50-243-6. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică Ediția 9, 2019 |
||||||
Conferința "Traditie și inovare în cercetarea științifică" 9, Bălți, Moldova, 11 octombrie 2019 | ||||||
|
||||||
CZU: [37.015.3:316.624] | ||||||
Pag. 136-144 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The research carried out highlights the dimension of manifestation of deviant behavior in the school environment, referring to referring to the role of the psychologist in the institution in regulating this phenomenon. Following the methodological approach, it can be stated that the application of the system of prevention and correction behavioral deviations can efficiently contribute to diminish the effects of some risk factors and to produce positive changes in the behavior of the pupils who register deviant behaviors in school. |
||||||
Cuvinte-cheie behavioral deviations, correction, deviant behavior, prevention, pupils, psychologist |
||||||
|