Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2023-11-13 13:50 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.0:37.034 (1) |
Educație (13328) |
![]() VOICU, Cornelia. Interrelația principii – obiective - metodologie în formarea profilului moral al elevului. In: Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”, 2019, nr. 2(10), pp. 131-138. ISSN 2345-1866. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice” | |||||
Numărul 2(10) / 2019 / ISSN 2345-1866 /ISSNe 2345-1904 | |||||
|
|||||
CZU: 37.0:37.034 | |||||
Pag. 131-138 | |||||
|
|||||
![]() |
|||||
Rezumat | |||||
Educația morală implică inițierea elevului într-o direcție care îl conduce către atitudini, sentimente și comportamente autonome libere. Astfel, principalele obiective ale educației morale sunt formarea conștiinței morale și a conduitei morale. Formarea conștiinței morale va permite elevului să se integreze în cerințele sociale, să descopere unele simțuri pozitive ale situațiilor din viața socială, să se adapteze la cerințele societății. În esență, conștiința morală permite individului să își manifeste libertatea în necesitate morală, îndrumă, stimulează și reglează conduita morală care valorifică și împlinește conștiința morală. Atingerea obiectivelor educației morale implică utilizarea unui sistem de diferite metode și proceduri adecvate scopului urmărit. Metodologia educației morale este totalitatea acțiunilor întreprinse pentru a forma conștiința și conduita morală, implicit profilul moral într-un context global și deschis. Lucrarea prezintă un proiect didactic despre etică și comunicare profesională, clasa a X-a, rezultând în interrelația truhului fundamental - obiective - metodologie, în formarea profilului moral al elevului în educația tehnologică. |
|||||
Cuvinte-cheie educaţie morală, principii morale, obiective morale, metode morale, moral education, moral fundamental truth, moral objectives, moral methods |
|||||
|