Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-15 11:24 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.2.091:37.02 (1) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2154) |
Probleme generale de didactică și metodică (1259) |
![]() COJOCARI-LUCHIAN, Snejana. Dezvoltarea limbajului la preșcolari prin joc. In: Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”, 2019, nr. 2(10), pp. 45-64. ISSN 2345-1866. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice” | ||||||
Numărul 2(10) / 2019 / ISSN 2345-1866 /ISSNe 2345-1904 | ||||||
|
||||||
CZU: 373.2.091:37.02 | ||||||
Pag. 45-64 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Jocul reprezintă principalul instrument de dezvoltare a limbajului la preșcolari în aspect fonetic, lexical, gramatical, semantic, de îmbogățire a vocabularului (cantitativ, calitativ) și de formare a pre-achizițiilor citit-scrisului. Limbajul, comunicarea și alfabetizarea reprezintă condiții primordiale pentru dezvoltarea holistică a preșcolarului și integrarea acestuia în societate, antrenând intens copilul în stimularea și exercitarea vorbirii în direcția propusă, fără ca el să conștientizeze acest lucru. Educația prin joc formează competențe, valori și abordări comune în viața copilului preșcolar, care reflectă așteptările societății cu privire la rolul și responsabilitățile unei personalități în dezvoltare. Jocurile didactice propuse oferă copiilor posibilitatea de a investiga, de a-și satisface curiozitatea, de a exploara mediul în interiorul și în afara sălii de joacă, de a-și extinde, de a-și satisface sentimentul de mirare, de a acumula experiență de succes și de a dezvolta o atitudine pozitivă pentru învățare, ajutându-l astfel, să învețe și să-și controleze propriile comportamente. |
||||||
Cuvinte-cheie preşcolari, joc, limbaj, dezvoltarea limbajului, preschool, game, language, language development |
||||||
|
Dublin Core Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'> <dc:creator>Cojocari-Luchian, S.</dc:creator> <dc:date>2019-12-27</dc:date> <dc:description xml:lang='ro'><p>Jocul reprezintă principalul instrument de dezvoltare a limbajului la preșcolari în aspect fonetic, lexical, gramatical, semantic, de îmbogățire a vocabularului (cantitativ, calitativ) și de formare a pre-achizițiilor citit-scrisului. Limbajul, comunicarea și alfabetizarea reprezintă condiții primordiale pentru dezvoltarea holistică a preșcolarului și integrarea acestuia în societate, antrenând intens copilul în stimularea și exercitarea vorbirii în direcția propusă, fără ca el să conștientizeze acest lucru. Educația prin joc formează competențe, valori și abordări comune în viața copilului preșcolar, care reflectă așteptările societății cu privire la rolul și responsabilitățile unei personalități în dezvoltare. Jocurile didactice propuse oferă copiilor posibilitatea de a investiga, de a-și satisface curiozitatea, de a exploara mediul în interiorul și în afara sălii de joacă, de a-și extinde, de a-și satisface sentimentul de mirare, de a acumula experiență de succes și de a dezvolta o atitudine pozitivă pentru învățare, ajutându-l astfel, să învețe și să-și controleze propriile comportamente.</p></dc:description> <dc:description xml:lang='en'><p>The game is the main tool for language development at preschool in phonetic, lexical, grammatical, semantic, vocabulary enrichment (quantitative, qualitative) and pre-read-writing preprocurement training. Language, communication and literacy are paramount conditions for the holistic development of preschool and its integration into society, intensively training the child in stimulating and exercising speech in the proposed direction, without him aware of this. Game education forms common skills, values and approaches in the life of the preschool child, reflecting the company's expectations of the role and responsibilities of a developing personality. The proposed teaching games provide children with the opportunity to investigate, to satisfy their curiosity, to explode the environment inside and outside the playroom, to expand, to satisfy their sense of wonder, to accumulate successful experience and to Develop a positive attitude for learning, helping him to learn and control his own behaviors.</p></dc:description> <dc:source>Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice” 10 (2) 45-64</dc:source> <dc:subject>preşcolari</dc:subject> <dc:subject>joc</dc:subject> <dc:subject>limbaj</dc:subject> <dc:subject>dezvoltarea limbajului</dc:subject> <dc:subject>preschool</dc:subject> <dc:subject>game</dc:subject> <dc:subject>language</dc:subject> <dc:subject>language development</dc:subject> <dc:title>Dezvoltarea limbajului la preșcolari prin joc</dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> </oai_dc:dc>