Articolul precedent |
Articolul urmator |
746 53 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-21 11:04 |
SM ISO690:2012 RUSANOVSCHI, Valeria, RUSNAC, Svetlana. Modelul conceptual al cercetarii reprezentarii sociale a frumusetii. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences: in the context of mentality's transformation, Ed. 7, 8-9 decembrie 2016, Chişinău. Chişinău, 2017: "Print-Caro" SRL, 2016, Ediția 7, pp. 401-405. ISBN 978-9975-108-27-0. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences Ediția 7, 2016 |
||||||
Conferința "Preocupări contemporane ale științelor socioumane" 7, Chişinău, Moldova, 8-9 decembrie 2016 | ||||||
|
||||||
Pag. 401-405 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Reprezentările sociale constituie un obiect de studiu, dotat cu o realitate proprie neîmprumutată de la alte ştiinţe, capabil deci să se constituie într-un punct solid pe care să se sprijine dezvoltarea psihologiei sociale. Omul este o fiinţă extraordinară prin complexitatea sa, prin multitudinea aspectelor şi faţetelor a ceea ce înseamnă personalitatea umană şi prin infinitele caracteristici care îl pot defini ca persoană. Aceste nesfârşite trăsături de caracter, de personalitate, sunt rezultatul efectelor mai multor factori conjugaţi, după cum foarte bine se ştie, de mare importanţă sunt: ereditatea, mediul şi nu în ultimul rând vârsta. Dinamica vieții, precum și schimbările în sferele sociale, politice și economice ale vieții din Republica Moldova, rezultate în anii 90, secolului XX, a condus la o schimbare profundă în structura socială, culturală și ideologică, se schimbă idealurile și standardele. În ultimii ani, interesul pentru tematica frumuseții a crescut exponențial, pe fondul unei intensificări și diversificări în populație a comportamentelor nesănătoase de management al înfățișării, în special în rândul populației tinere. Ca urmare, „frumusețea” - devine una dintre cele mai importante mijloace de tipologii de construcție, alocare și recunoaștere anumitor grupuri sociale. Apariția unei persoane devine un mijloc de comunicare vizuală și de stratificare. |
||||||
Cuvinte-cheie reprezentările sociale, funcțiile reprezentărilor sociale, contextul reprezentărilor sociale, dinamica reprezentărilor sociale, social representations, functions of social representations, context of social representations, dynamic of social representations |
||||||
|