Modelul conceptual al cercetarii reprezentarii sociale a frumusetii
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
746 53
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-21 11:04
SM ISO690:2012
RUSANOVSCHI, Valeria, RUSNAC, Svetlana. Modelul conceptual al cercetarii reprezentarii sociale a frumusetii. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences: in the context of mentality's transformation, Ed. 7, 8-9 decembrie 2016, Chişinău. Chişinău, 2017: "Print-Caro" SRL, 2016, Ediția 7, pp. 401-405. ISBN 978-9975-108-27-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 7, 2016
Conferința "Preocupări contemporane ale științelor socioumane"
7, Chişinău, Moldova, 8-9 decembrie 2016

Modelul conceptual al cercetarii reprezentarii sociale a frumusetii

The conceptual model of social representation research on beauty


Pag. 401-405

Rusanovschi Valeria, Rusnac Svetlana
 
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 8 aprilie 2020


Rezumat

Reprezentările sociale constituie un obiect de studiu, dotat cu o realitate proprie neîmprumutată de la alte ştiinţe, capabil deci să se constituie într-un punct solid pe care să se sprijine dezvoltarea psihologiei sociale. Omul este o fiinţă extraordinară prin complexitatea sa, prin multitudinea aspectelor şi faţetelor a ceea ce înseamnă personalitatea umană şi prin infinitele caracteristici care îl pot defini ca persoană. Aceste nesfârşite trăsături de caracter, de personalitate, sunt rezultatul efectelor mai multor factori conjugaţi, după cum foarte bine se ştie, de mare importanţă sunt: ereditatea, mediul şi nu în ultimul rând vârsta. Dinamica vieții, precum și schimbările în sferele sociale, politice și economice ale vieții din Republica Moldova, rezultate în anii 90, secolului XX, a condus la o schimbare profundă în structura socială, culturală și ideologică, se schimbă idealurile și standardele. În ultimii ani, interesul pentru tematica frumuseții a crescut exponențial, pe fondul unei intensificări și diversificări în populație a comportamentelor nesănătoase de management al înfățișării, în special în rândul populației tinere. Ca urmare, „frumusețea” - devine una dintre cele mai importante mijloace de tipologii de construcție, alocare și recunoaștere anumitor grupuri sociale. Apariția unei persoane devine un mijloc de comunicare vizuală și de stratificare.

Social representations are an object of study, endowed with a non-borrowed own reality from other sciences, capable of forming a solid point on which to support the development of social psychology. Man is an extraordinary being through his complexity through the multitude of aspects and facets of what human personality means and the infinite features that can define him as a person. These endless characters, personality traits, are the result of the effects of several conjugated factors, as is well known, of great importance are heredity, the environment and, last but not least, the age. The dynamics of life, as well as the changes in the social, political and economic spheres of life in the Republic of Moldova, which resulted in the 1990s, led to a profound change in the social, cultural and ideological structure, ideals and standards change. In recent years, the interest in the theme of beauty has increased exponentially, amid a rising and diverse population of unhealthy behavioral behaviors, especially among the younger population. As a result, «beauty» - becomes one of the most important means of typologies for the construction, allocation and recognition of certain social groups. The appearance of a person becomes a means of visual communication and stratification.

Cuvinte-cheie
reprezentările sociale, funcțiile reprezentărilor sociale, contextul reprezentărilor sociale, dinamica reprezentărilor sociale,

social representations, functions of social representations, context of social representations, dynamic of social representations